۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۷۵۳
حجت الاسلام خطیبی مطرح کرد؛

تلاش مجمع نمایندگان برای ارتقای وضعیت شهریه طلاب

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ارتقای جدید شهریه طلاب نتیجه تلاش های این مجمع دانست و تأکید کرد که مجمع نمایندگان در حد توان به اهداف خود رسیده است.
مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام محمد خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به عملکرد حدود ۳۰ ساله مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: این مجمع در عرصه های مختلف در حد توان خود کارهای مهمی را انجام داده است که از جمله آن ها تلاش برای راه اندازی مرکز خدمات، بیمه، کارتی شدن و ارتقای شهریه ها بوده است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: مجمع نمایندگان در برنامه های تحصیلی و آموزشی در حد توانی که داشته موفق بوده هرچند انتظاری که رهبر معظم انقلاب و طلاب از این مجمع دارند، بیش از این است و ما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به تلاش مستمر مجمع نمایندگان برای حل مشکلات طلاب عنوان کرد: ما در عین حال اگر بتوانیم این جایگاه را بیشتر برای مراجع و بزرگان حوزه تبیین کنیم و عملکردها را به سمع و نظر آنها برسانیم می توانیم آینده بهتری داشته باشیم و در مجموع می توانیم ادعا کنیم مجمع توانسته به اهدافی که داشته برسد ولی جایگاه مجمع هنوز برای طلاب و فضلای حوزه مبهم است.

حجت الاسلام خطیبی عنوان داشت: مجمع نمایندگان یک بازوی مشورتی برای جامعه مدرسین نیز هست، چراکه امام راحل در نامه ای برای مرحوم آیت الله مشکینی با نگاه نافذ و بصیرتی که داشتند نسبت به جدایی جامعه مدرسین به عنوان نهاد اساسی حوزه و طلاب انقلابی هشدار داده بودند.

وی ارتباط بین طلاب و مسؤولان حوزه را یکی از اهداف اصلی مجمع نمایندگان دانست و خاطرنشان کرد: به همین جهت امام راحل پیشنهاد تأسیس مجمع نمایندگان را در اواخر عمر شریف خودشان دادند تا مدرسان حوزه کم ارتباط با طلاب نشده و طلاب نیز از اساتید به عنوان استوانه های حوزه و انقلاب جدا نشوند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب در پایان یادآور شد: مجمع در دوره های اخیر وظیفه اصلی خود را ایجاد ارتباط بین رؤوس حوزه و طلاب می داند و رهبر معظم انقلاب نیز مهمترین کار مجمع را تبیین نیازها و خواسته های بدنه حوزه برای مراجع و بزرگان دانستند و البته مجمع نیز این کار را در حد توان انجام داده است./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات