۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۳۷۷۲۸
حجت الاسلام والمسلمین خزائلی:

اعضای مجمع نمایندگان طلاب همواره انقلابی عمل کرده اند

عضو مجمع نمایندگان طلاب امکانات و منابع مالی این نهاد حوزوی را کم ارزیابی و تأکید کرد که با توجه به این امکانات می توانیم نمره قابل قبولی به مجمع نمایندگان بدهیم و اعضای مجمع نیز نمایندگان همواره انقلابی عمل کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خزائلی

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌‎در ارزیابی عملکرد مجمع نمایندگان طلاب و میزان موفقیت این نهاد حوزوی اظهار داشت: از مهم ترین اهداف مجمع می توان به ایجاد ارتباط بیشتر بین طلاب و فضلای حوزه با مراجع، جامعه مدرسین، شورای عالی و تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزه اشاره کرد و از این رو هم و غم این مجمع این مسأله بوده که هماهنگ با شورای عالی و جامعه مدرسین حرکت کند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: اعضای مجمع نیز نوعا با مدیران حوزه در ارتباط هستند و از آنها نیز در جلسات دعوت می کنند؛ اصلا بیشتر مصوبات مجمع باید به تأیید مدیران عالی رتبه حوزه برسد تا به مرحله اجرا دربیاید.

وی با بیان این که مجمع نمایندگان طلاب در گذشته پایگاهی در حوزه نداشت، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با اعضای مجمع داشتند حقیقتا جایگاه این نهاد حوزوی را تقویت کردند و به حمدالله مجمع نمایندگان طلاب نیز در سال های اخیر روند خوبی را طی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی تأکید کرد: نمره من به عملکرد مجمع در دوره اخیر بالا است به ویژه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی در رأس کارها بهتر پیش می رود چراکه ایشان از ظرفیت ها خوب استفاده می کنند و در مناسبت ها مختلف نیز اعضای مجمع را پای کار می آورند.

وی با اشاره به سخن برخی مبنی بر تنزل فعالیت های مجمع در سال های اخیر ابراز داشت: الان بر حسب امکاناتی که داده می شود کارها خوب پیش می رود، چراکه اعضای مجمع نمایندگان طلاب از نظر مالی و اقتصادی دست بسته هستند و به همین دلیل بیشتر نمایندگان همان کارهای داخلی حوزه مثل امضای برای وام و شهریه را می کنند.

استاد درس خارج حوزه با تأکید بر این که باید امکانات و اعتبارات بیشتری به مجمع داده شود، یادآور شد: با همین حال برخی از اعضای مجمع با فرمانداری ها و استانداری های شهرهای خود نیز در ارتباط هستند و برای رفاه حال طلاب در شهرهای خود تلاش زیادی می کنند و کارهای او منحصر به فعالیت های داخلی حوزه نیست.

وی خاطرنشان کرد: یک نماینده چیزی در اختیار ندارد مگر به صورت شخصی با فردی یا مسؤولی ارتباط بگیرد و بتواند اعتباری را برای شهر و محل خود کسب کند، به همین جهت لازم است توجه ویژه ای به مجمع صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی با اشاره به ضرورت تقویت روحیه انقلابی در حوزه عنوان کرد: بعد از دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم نوعا جلسات با دعوت از شخصیت های سیاسی و حضور نمایندگان در مناسبت های مختلف بوده و می توان گفت نماینده بی خاصیت نداریم.

وی خاطرنشان کرد: نماینده طلاب در مناسبت ها و مواقع عکس العمل های لازم را از خود نشان می دهد چراکه اصلا منظور رهبر معظم انقلاب این است که نماینده در راستای انقلاب باشد و اهداف انقلاب را پیش ببرند و انقلابی بودن به معنای این که ارزش ها و احترام شخصیت ها را نادیده بگیریم نیست بلکه همانطور که ابتدای انقلاب، انقلابی عمل کردیم و پیروز شدیم همچنان همین گونه فعالیت کنیم./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات