۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۳۷۷۲۰
نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی:

کتاب نبض جامعه دینی است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کتاب نبض جامعه دینی است و اگر این نبض به‌درستی نتپد روح جامعه دچار آسیب می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، صبح امروز در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های استان و جمعی از کتابداران، به مناسبت هفته کتاب، اظهار کرد: کتاب خوراک فکر و روح انسان را تأمین می‌کند و کتابخانه‌ها سفره‌هایی هستند که انواع غذاهای لازم برای پرورش روح و فکر انسان در آنها قرار داده‌شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: قفسه‌های کتابخانه‌ها همچون داروخانه‌هایی هستند که داروهای شفابخش روح و فکر انسان در آن قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به روح و فکر و اندیشه انسان‌ها نیست و کتابخانه‌ها و کتابداران در این امر دخیل‌اند.

استاد درس خارج فقه حوزه‌ علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که بهداشت جسم امری لازم است، بهداشت روح و فکر انسان هم امری ضروری است و انسان باید در انتخاب نوع کتاب برای مطالعه دقت داشته باشد تا دچار گمراهی فکری نشود.

وی با بیان اینکه اسلام برای مطالعه و تفکر ارزش فراوانی قائل است، اظهار کرد: کتابخانه معبد است؛ چراکه در روایات آمده یک ساعت تفکر برتر از یک سال عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه کتاب و مطالعه دو نعمت الهی است، افزود: پیامبر اکرم (ص) در دعایی می‌فرمایند: «رب زدنی علماً» و این نشان می‌دهد که اگر انسان اهل علم، تفکر، اندیشه و مطالعه باشد، کارش هم‌وزن عبادت و ایمان است.

وی اضافه کرد: کتاب شخصیت انسان را گسترش می‌دهد، حوزه خدمت و نفع رسانی او را فراگیرتر می‌کند و سبب سودرسانی به دیگران می‌شود که این‌ یک ارزش است.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: هنوز کتاب جایگاه خود را در خانواده‌ها به‌درستی پیدا نکرده است؛ در حالی که باید فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه گسترده‌تر شود تا همه انسان‌ها از روح، فکر و اندیشه متعالی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: روح انسان همچون نرم‌افزاری لطیف و جسم انسان سخت‌افزار است و باید برای ارتقای روح بشر از ابزار لطیفی همچون کتاب استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: روح متعالی انسان را به کمال نزدیک می‌کند و دنیای جدیدی را به روی انسان باز می‌کند و به نگاه انسان به پدیده‌های بیرونی را متحول می‌کند.

وی اظهار کرد: هیچ لذتی بهتر از رفع جهل و رسیدن به فهم صحیح وجود ندارد و این مهم بامطالعه کتاب‌های خوب اتفاق می‌افتد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کتاب بوستان دانشمندان و عالمان است، افزود: استفاده درست از فضاهای مجازی و اینترنت، هرچند خوب است؛ اما نمی‌تواند جای کتاب و مطالعه را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: کتابخانه‌ها مظلوم‌اند و باید برای رفع این مظلومیت اقدامات بهتر و بیشتری انجام شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات