۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۳۷۷۱۴
امام جمعه بندرخمیر:

۴ باب خانه عالم در شهرستان بندر خمیر احداث شود

امام جمعه بندرخمیر با اشاره به مشکلات و کمبودها در حوزه فرهنگی در این شهرستان، احداث چهار باب خانه عالم را یکی از نیازهای مبرم شهرستان بندرخمیر ذکر کرد و گفت: درحال حاضر ۱۹ روحانی در این شهرستان به فعالیت های تبلیغی مذهبی مشغول هستند.
امام جمعه بندرخمیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت اسلام حسین صفایی حائری امام جمعه شهرستان بندرخمیر امروز در دیدار با حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به مشکلات و کمبودها در این شهرستان، احداث چهار باب خانه عالم را یکی از نیازهای مبرم شهرستان بندرخمیر ذکر کرد و گفت: درحال حاضر 19 روحانی در شهرستان بندرخمیر به فعالیت های تبلیغی مشغولند و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی، تعامل خوبی با اهل سنت دارند.

وی در ادامه افزود: وحدت و تعامل خوب و سازنده ای بین علمای شیعه و اهل سمت در این شهرستان وجود دارد که زمینه ترقی و پیشرفت این شهرستان را در حوزه های مختلف فراهم می کند.

حجت الاسلام انصاری راد در این دیدار که فرماندار و امام جمعه موقت اهل سنت بندرخمیر نیز حضور داشتند بندرخمیر را یکی از شهرستان های رو به توسعه خواند و گفت: این شهرستان مسیر خوب و رو به رشد و پیشرفت در ابعاد گوناگون فرهنگی و اقتصادی را درپیش گرفته و این پیشرفت و ترقی مرهون تلاش و زحمات فرمانداران، ائمه جمعه و تشکلهای دینی و مردمی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های خوب انجام شده در حوزه فرهنگ دینی در شهرستان بندرخمیر افزود: فعالیت های این شهرستان در زمینه اعزام و استقرار مبلغان و اجرای برنامه های دینی و مذهبی رشد خوبی داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، فلسفه راه اندازی شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان در شهرستان ها را ساماندهی تشکل های دینی عنوان و تصریح کرد: همچنین دوره های آموزش های تخصصی برای جامعه هدف نظیر بازاریان، هیئت های مذهبی، مداحان، معلمان و مربیان تربیتی و کارکنان دولت برگزار می شود.

حجت الاسلام انصاری راد به با فعالیت های قرآنی دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان ها به ویژه شهرستان بندرخمیر اشاره و ضمن ارزیابی خوب این فعالیت ها گفت: کتاب قرآن جزء مشترکات همه مسلمانان است، اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و بهره گیری لازم از آموزه های آن، اقدام به صدور مجوز فعالیت به موسسات قرآنی و خانه های قرآن روستایی کرده است.

 وی با تاکید بر تعامل و همفکری رؤسای دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان ها با فرمانداران گفت: به مدیران شهرستانی تاکید شده به عنوان مشاور در کنار فرمانداران باشند، اداره کل نیز آمادگی دارد با همفکری و هم اندیشی فرمانداران، با اجرای طرح و برنامه ها در عرصه های مختلف شاهد تحولی عظیم در این شهرستان باشیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه به دنبال رشد متوازن فرهنگی هستم تصریح کرد: تحقق این مهم در شهرستان بندرخمیر نیازمند تلاش بیشتری است.

حجت الاسلام انصاری راد، همچنین بر تعامل و همکاری مدیران دفاتر شهرستانی با علمای اهل سنت بیان داشت: اقتدار نظام و انقلاب هدف مشترک تشیع و اهل سنت  است، بنابراین باید در انجام تمام فعالیت های ملی و مذهبی با هم تعامل و تفاهم داشته باشیم.

وی با اشاره به نقشه ها و اهداف شوم دشمنان امت اسلام، ایجاد تفرقه و شکاف بین علمای شعیه و اهل سنت را یکی از نقشه های شوم دشمن عنوان کرد و گفت: با اتحاد و همبستگی و پرهیز از مسائل و مباحث تفرقه افکن، روز به روز بر وحدت و یکپارچگی جهان اسلام بیفزاییم.

لزوم بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی در راستای تحول در حوزه فرهنگ

محمد ملایی فرماندار شهرستان بندرخمیر، به حمایت از فعالیت های  فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی این شهرستان اشاره داشت و گفت:  شهرستان بندرخمیر از امکانات و ظرفیت های خوبی نظیر زیر ساخت های معدنی، گردشگری، تجاری و دریایی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است.

وی با اشاره به ارتباط و تعامل خوب سازمان تبلیغات اسلامی با اقشار فرهنگی جامعه اظهار امیدواری کرد: با استفاده مطلوب از ظرفیت های فرهنگی شهرستان بندرخمیر، تحولی شگرف در حوزه فرهنگ دینی صورت گیرد.

بینش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران از دیگر کشورهای اسلامی بالاتر است

در ادامه، سید عبد العزیز قتالی امام جمعه اهل سنت بندر خمیر نیز گفت: یکی از راهکارهای مسالمت آمیز زندگی کردن در کنار یکدیگر، حفظ وحدت است که در استان هرمزگان وحدت و همدلی خوبی داریم.

امام جمعه موقت اهل سنت بندرخمیر تصریح کرد: همه مسؤولان دارای سعه صدر هستند و توجه ویژه ای به شرکت در مراسمات دارند، ما مدیون زحمات و تلاشهای کارکنان در دفتر تبلیغات اسلامی هستیم و در بعد ارتباطی و فرهنگی هیج دغدغه ای نداریم.

سید عبد العزیز قتالی در ادامه گفت: اما از نبود امکانات در شهرستان بندرخمیر گلایه مندیم، امیدواریم برنامه ها در راستای خیر و صلاح مملکت پیش برود.

وی تصریح کرد: با درایت و مدیریت بسیار قوی که در راس آن، مقام معظم رهبری قرار دارند نقشه های شوم دشمن نقش برآب خواهد شد و دشمن موفق نخواهد شد بین اهل سنت و تشیع شکاف ایجاد کند.

امام جمعه موقت اهل سنت بندرخمیر، با اشاره به اینکه بینش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی از دیگر کشورهای اسلامی بالاتر است گفت: بیداری اسلامی سبب می شود کوچک ترین آشوبی در کشور ایران اسلامی نباشد./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات