۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۷۱۳
نوه علامه فاخری مطرح کرد؛

همایش ملی فاخر فرصتی برای پیوند دیانت راستین و هنر

پروفسور فاخری به تشریح جزئیات «همایش ملی فاخر» پرداخت و گفت: این همایش، فرصتی برای پژوهندگان حوزه های ادبیات آیینی و عرفان اسلامی است.
همایش ملی فاخر

پروفسور حافظ تیرگیر فاخری نوه مجتهد، شاعر و عارف «علامه ملاعلی فاخری»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری «همایش ملی فاخر» در مازندران خبرداد و گفت: این همایش برای بزرگداشت مقام والای ملاعلی و شیخ آقاحسن فاخری به شکل ملی در مازندران برگزار می شود.

وی به تشریح محورهای این همایش پرداخت و اظهار داشت: مدیحه، مرثیه و سوگ سرایی در اشعار فاخر، زمینه های فقهی، عرفان و کلام در اشعار فاخر، جنبه های بلاغی و صنایع ادبی در اشعار فاخر، تعزیه و مجالس شبیه خوانی فاخر محورهای این همایش عنوان شده است.

فاخری ادامه داد: پژوهشگران و علاقه مندان تا 30 تیرماه سال جاری چکیده مقالات و همچنین تا 30 شهریور اصل مقالات را به دبیرخانه همایش ملی فاخر ارسال کرده اند و زمان برگزاری این همایش دوم آذرماه اعلام شده است.

وی مکان برگزاری این همایش را در استان مازندران و شهرستان چالوس عنوان کرد و گفت: دبیرخانه این همایش در ساری، میدان امام(ره)، واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

این استاد دانشگاه و فوق تخصص گوارش خاطرنشان کرد: این همایش از سوی مؤسسه فرهنگی هنری ملاعلی و شیخ آقاحسن فاخری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، صدا و سیما، جامعة المصطفی العالمیه، دانشگاه آزاد و دیگر ارگان های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به جایگاه رفیع ملاعلی و شیخ آقاحسن فاخری اشاره و تأکید کرد: تبیین جنبه های علمی، معنوی و ادبی این عالمان برجسته از مهمترین ضرورت های برگزاری «همایش ملی  فاخر» است.

فاخری در پایان تصریح کرد: این همایش، فرصتی برای پژوهندگان حوزه های ادبیات آیینی و عرفان اسلامی است تا پیوند دیانت راستین و هنر را در آثار روحانیون روشن ضمیری چون فاخر و زاده فاخر، رمزگشایی کنند./840/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات