۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۳۷۷۱۲

اعزام ۳۱۴ مبلغ دردهه پایانی صفر به مناطق مختلف استان قزوین

مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در دهه پایانی ماه صفر ۳۱۴ مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
فعالیت تبلیغی

حجت الاسلام محمد رضا میرزایی، مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اعزام مبلغ در دهه پایانی ماه صفر گفت: هر ساله در دهه پایانی ماه صفر مبلغانی از طرف اداره تبلیغات به مناطق مختلف اعزام می‌شوند، امسال نیز ۲۴۲ مبلغ آقا و ۷۲ مبلغ خانم و در مجموع ۳۱۴ نفر مبلغ بومی و غیر بومی اعزام شده‌اند.

وی در ادامه افزود: حدود ۹۰ درصد این اعزام‌ها به مناطق روستایی و ۱۰ درصد آنها به شهرهای شهرستانهای استان که روحانی مستقر ندارند اعزام شده‌اند.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اهداف اعزام مبلغ در مناسبت‌های دینی از جمله دهه پایانی ماه صفر ابراز داشت: اعزام مبلغ به مناطق مختلف چند منظوره و با هدف‌های گوناگون صورت می‌گیرد که ‌تعظیم شعائر دینی و پاسخگویی به مسایل دینی و شبهات از جمله آنها هستند، همچنین یک روحانی در منطقه به عنوان مشاور و امین مردم و شورا قرار گرفته و از این جهت مسایل و مشکلات اجتماعی و غیر دینی نیز برای آنها مطرح می‌شود.

وی درباره برنامه‌های سراسری مبلغان اظهار داشت: برخی توصیه‌های سراسری از طرف سازمان تبلیغات در تهران برای تمام اداره‌های تبلیغات اسلامی ارسال می‌شود که در این توصیه‌های تبلیغی مسایل مهم کشوری از جمله مواد مخدر و مبارزه با آن، مصرف کالای داخلی، امر به معروف و نهی از منکر، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی درج می‌شود.

مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین سپس با بیان اینکه تبلیغ و مسایل فرهنگی اموری دیربازده هستند خاطرنشان کرد: تبلیغات و مسایل فرهنگی اموری دیر بازده هستند و اثر آنها در کوتاه مدت نمایان نمی‌شود،‌ اما با توجه به تبلیغ در طول سال‌های متوالی تاثیرات و فایده آن در افراد دیده می‌شود که دینداری کنونی مردم و استقبال از پیاده روی اربعین از جمله این تاثیرات است.

وی در پایان گفت: البته تبلیغات صورت گرفته کافی نیست، چرا که تبلیغات دشمن نیز بسیار زیاد بوده و ناهنجاری‌هایی را به دنبال داشته است، با این وجود تبلیغات در مبارزه با بدی‌ها و ناهنجاری‌ها آثار فرهنگی بسیاری را به جای گذاشته است./955/ت302/ب1

ارسال نظرات