۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۳۷۶۹۳

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

پیاده روی مسجد تا حرم در میناب، رونمایی از کتاب برگ زردی تحفه پاییز در کانون انصارالحجه شمیل، استفاده از ظرفيت فضاي مجازي برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کشف محموله ۲۲ میلیارد ریالی کالای قاچاق در مرزهای هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع)، پیاده روی « مسجد تا حرم » به همت کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ع) در روستای نصیرایی شهرستان میناب برگزار می شود.

این مراسم ساعت 8 صبح روز یکشنبه 28 آبان ماه جاری با حضور گسترده اقشار مختلف مردم روستاها و مناطق شهری شهرستان میناب از روستای نصیرایی آغاز می شود.

شرکت کنندگان در این مراسم مسیر مسجد امام جعفر صادق(ع) روستای نصیرایی تا حرم امامزاده شاه مرعش بن موسی(ع) را با مداحی و چاوش خوانی طی خواهند کرد.

مراسم پیاده روی « مسجد تا حرم » به منظور عرض ارادت به ساحت قدسی امام رضا(ع) برگزار می شود.

سخنرانی یکی از وعاظ برجسته در رابطه با فلسفه ولایت و امامت و تبیین سیره علی بن موسی الرضا(ع) پایان بخش این مراسم است که در صحن امامزاده شاه مرعش برگزار خواهد شد.

رونمایی از کتاب«برگ زردی تحفه پاییز» در کانون انصارالحجه شمیل

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، از کتاب « برگ زردی تحفه پاییز » اثر محسن البرز شمیلی از فعالان کانون فرهنگی هنری انصارالحجه دهستان شمیل بندرعباس رونمایی می شود.

کتاب « برگ زردی تحفه پاییز » شامل مجموعه اشعار محسن البرز شمیلی از فعالان کانون فرهنگی هنری انصارالحجه دهستان شمیل بندرعباس است.

مباحث اخلاقی و معرفی سیره اهل بیت(ع) ازجمله مضامین مجموعه اشعار البرز شمیلی است که در طول 30 سال سروده شده است.

آیین رونمایی از کتاب « برگ زردی تحفه پاییز » با حضور متولیان حوزه فرهنگی و شعرای بنام استان هرمزگان چهارشنبه 24 آبان ماه جاری در حسینیه انصارالحجه در مرکز دهستان شمیل برگزار می شود.

ظرفيت فضاي مجازي برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مورد استفاده قرار گيرد

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استانداری هرمزگان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان گفت: امروزه فضای مجازی یکی از عرصه‌های مهم و در دسترس عموم مردم است که می‌توانيم از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

وی افزود: براي شناسایی علت نهادینه نشدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نياز است تصویر روشنی از وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان هرمزگان داشته باشیم.

وي تاكيد كرد: برای این كار بايد پیمایش علمی از وضعیت کتاب و کتابخوانی در هرمزگان صورت پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استانداری هرمزگان تصریح کرد: امروزه فضای مجازی یکی از عرصه‌های مهم و در دسترس عموم مردم است که می‌توانيم از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.

لزوم تدوین برنامه‌های فرهنگی مرتبط با مباحث کتاب و کتابخواني

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نيز در اين نشست، اظهار داشت: مطالعه و کتابخوانی یک راه کم هزینه و موثر در افزایش آگاهی مردم است که تاثیر بسیار زیادی در بالارفتن کیفیت زندگی و امنیت روانی مردم خواهد داشت.

محسن زینلی تختی خواستار تدوین برنامه‌های فرهنگی مرتبط با مباحث کتاب و کتابخواني شد و افزود: با توجه به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی نیازمند همکاری سایر سازمان‌ها در زمینه ترویج کتابخوانی هستیم تا با استفاده از این امکانات و ظرفیت‌های استان، فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کنیم.

وي ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته بر اساس مصوبات قبلی انجمن، گفت: طبق مصوبه قبلی سعی بر آن شده است که تشکیل جلسات انجمن در استان هرمزگان و شهرستان‌های آن به حداکثر برسد و سعی بر اجرایی شدن مصوبات این جلسات داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان اضافه كرد: طبق مذاکرات انجام شده با اداره كل آموزش و پرورش، برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی تدارک دیده شده و در این هفته زنگ کتاب و کتابخوانی در همه مدارس هرمزگان به صدا درخواهد آمد.

زینلی تختی عنوان كرد: راه اندازی جشنواره گلریزان کتاب، برنامه‌ریزی برای انتخاب کتابخوان برتر سال، تشکیل باشگاه کتابخوانی با استفاده از حضور دانش آموزان و اولیاء، رسیدگی به مشکلات کتابخانه‌های در حال احداث روستایی، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای راه اندازی کتابخانه در روستاها و تهیه فرم جمع آوری ایده‌های کتابخوانی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف از پیشنهادات ارائه شده در این جلسه انجمن بود و مواردی همچون تعیین تکلیف وضعیت کتابخانه مرکزی شهرستان بندرعباس و تعیین تکلیف کتابخانه شهداء بندرعباس به تصویب رسید.

کشف محموله ۲۲ میلیارد ریالی کالای قاچاق در مرزهای هرمزگان

سرهنگ علی اصغر خرم روی در تشریح این خبر گفت: مأموران پایگاه دریابانی بندرعباس پس از کسب خبری مبنی بر تخلیه محموله قاچاق از یک فروند شناور تجاری به داخل یک دستگاه کامیون مراتب به صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی دریابانان قرار گرفت.

وی افزود: پس از دقایقی گشت‌زنی در محل مورد نظر شناور را که فاقد علائم دریانوردی بوده و در حال تخلیه کالای قاچاق توسط جرثقیل به داخل یک دستگاه کامیون می باشد مشاهده کردند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان افزود: مأموران بلافاصله شناور و خودروهای متخلف را توقیف و در بازرسی از آنها موفق شدند انواع کالای قاچاق شامل ۲۶۹ قطعه لوازم ماشین سنگین؛ ۴۸۰ لیتر روغن موتورهای دریایی؛ ۶۴۵ کیلوگرم انواع ادویه جات؛ ۱۰۲ دستگاه انواع مانیتور خودرو؛2دستگاه موتور برق و هزاران قلم کالای قاچاق دیگر را کشف و ضبط کنند.

سرهنگ علی اصغر خرم روز ادامه داد: همچنین دریابانان شهرستان سیریک در یک عملیات دیگر با ناکام کردن قاچاقچیان و توقیف یک فروند شناور تجاری موفق به کشف مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شامل 77 هزار و 360کیلوگرم برنج ۱۷۲ هزار و ۸۰۰ پاکت آبمیوه؛ 936 کیلوگرم چای؛ 10هزار و 500 رشته لامپ؛ 2هزار و 106 تخته پتو؛ 121 هزار و 200 بسته سوپ؛ 6هزار و 792 قوطی شربت فیمتو و ... شدند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به توقیف دو فروند شناور و دو دستگاه خودرو در این عملیات ها گفت: ۸ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.

این مقام مسؤول در پایان تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این دو محموله قاچاق را 22 میلیارد و 56 میلیون و 440 هزار ریال برآورد کرده اند.

قاتل فراری بعد از ۱۷ سال در دام دریابانان بندرلنگه گیر افتاد

سرهنگ خرم روی گفت: دریابانان شهرستان بندرلنگه در اجرای طرح جمع آوری سلاح غیرمجاز پس از کسب خبری مبنی بر وجود تعدادی اسلحه در منزلی واقع در یکی از روستاهای شهرستان بندرلنگه مراتب را به صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی خود قرار دادند.

وی افزود : مأموران پس از اخذ حکم قضایی به محل اعزام و در بازرسی از منزل موفق به کشف سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و دستگیری دو نفر متهم شدند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان اذعان داشت: در بازجویی و تحقیقات تخصصی عوامل اطلاعات پایگاه دریابانی بندرلنگه از متهمین دستگیر شده مشخص شد یکی از متهمان به اسم اختصاری"ح.ا"به اتهام قتل عمد و سرقت مسلحانه چندین سال متواری بوده است.

خرم روی در پایان افزود: نامبرده با تیزهوشی ماموران بندرلنگه بعد از ۱۷ سال فرار از چنگال قانون دستگیر و تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرلنگه جهت پیگیری اتهام قتل و سرقت و همچنین نگهداری سلاح غیرمجاز شد./۸۵۱/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات