۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۳۷۶۷۸
استاد حوزه علمیه همدان:

تحول در حوزه باید با برنامه و پرهیز از شتاب زدگی انجام شود

حجت الاسلام پور رجبعلی پرهیز از شتاب زدگی را از مسائل اصلی در پیگیری مقوله تحول دانست و گفت: مسؤولان حوزه های علمیه باید از شتاب زدگی در تصمیم گیری بپرهیزند.
تحول در حوزه علمیه

حجت الاسلام جمال پور رجبعلی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به شاخصه های حوزه انقلابی بیان داشت: یکی از شاخصه های حوزه انقلابی، به روز شدن حوزه های علمی است.

وی تصریح کرد: ذهن جوان امروزی مملو از شبهات است از این رو حوزه انقلابی حوزه ای است که در راه پاسخ به نیاز های روز جامعه پاسخ گوی مناسبی  باشد.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: حوزه های علمیه باید با اهداف جهانی فعالیت کنند، جهان باید با اسلام حقیقی آشنا شوند، متاسفانه  وهابیان در جهان فعالیت های گسترده ای دارند که حوزه انقلابی باید در عرصه پاسخ گویی به این شبهات برنامه ریزی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه امروز شاهد این مساله هستیم که حوزه های علمیه نه تنها برنامه مناسبی برای انقال پیام اسلام به جهان را ندارند بلکه حتی نتوانسته اند که پاسخ گوی نیاز روز جامعه از جمله شبهات بانکی، شبهات اقتصادی موجود در بازار کار و شبهات در بین جوانان باشند.

حجت الاسلام پور رجبعلی گفت: جهان تشنه معارف ناب اسلامی است، حوزه های علمیه باید در راه تولید علم و تربیت افرادی همانند شهید مطهری(ره) قدم بردارند.

وی در ادامه افزود: انقلابی گری یعنی راضی نبودن به وضع موجود، زمانی مردم ایران با حمایت های علما و حوزه ها، انقلاب نظامی انجام دادند اما غافل از این که انقلاب فرهنگی نیازمند برنامه لحظه به لحظه است.

وی با بیان این که تحول در حوزه های علمیه باید با برنامه و پرهیز از شتاب زدگی انجام شود، ادامه داد: مسوولان حوزه های علمیه باید از شتاب زدگی در تصمیم گیری بپرهیزند بدین معنا که حرکت مستمر و مداوم بهتر از حرکت بزرگ و بدون استمرا است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسایلی که باید در تحول حوزه های علمیه توجه داشت مشخص بودن هدف حوزه های علمیه و طلاب است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در بین طلاب هدف مشخص نیست، طلبه زمانی که به پایه دهم می رسد تازه به دنبال راه خود می رود، راه باید برای طلاب علوم دینی مشخص باشد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تزکیه نفس در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تعلیم و تزکیه وجه تفارق بین حوزه علمیه و دانشگاه است، علم به تنهایی کار را به جایی نمی رساند./979/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات