۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۳۷۶۶۳
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

اقتصاد بیمار کشور نیازمند اجرای سریع اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام اکرمی با تأکید بر این که اقتصاد بیمار کشور نیازمند اجرای سریع و صحیح اقتصاد مقاومتی است، گفت: سرمایه فراوانی که در کشور وجود دارد باید به سوی شهرک‌های صنعتی، کشاورزی و توسعه حمل و نقل گسیل داده شود تا با ایجاد اشتغال، چرخ اقتصاد به حرکت درآید.
سید رضا اکرمی

حجت الاسلام سید‌ رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به سبب وجود مشکلات اقتصادی در کشور، مسأله اقتصاد را در نامگذاری سال‌های گذشته مدنظر قرار داده است.

حجت الاسلام اکرمی با بیان این که مطالبه رهبر انقلاب از ملت بزرگ ایران و مسؤولان کشور بسیار شفاف و آشکار است، اظهار داشت: علاوه بر مسؤولان سه قوه، مردم جامعه نیز موظف هستند پیام اقتصاد مقاومتی را دریافت کرده و سهم خود را در اجرای آن ایفا کنند.

وی ابراز داشت: همدلی، انسجام و هم‌افزایی ملت و دولت می‌تواند ظرفیت‌های فراوان کشور را در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، معدنی، صنعتی و اقتصادی به منصه ظهور برساند.  

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با ابراز تأسف از غفلت مسؤولان کشور، تصریح کرد: متأسفانه از یک سو مردم مدیریت صحیحی در مصرف انرژی، مواد غذایی و منابع طبیعی ندارند و از سوی دیگر مسؤولان کشور از ظرفیت‌ها و استعداد‌های بالقوه کشور استفاده نمی‌کنند.

وی با تأکید بر این که اقتصاد بیمار کشور نیازمند اجرای سریع و صحیح اقتصاد مقاومتی است، گفت: سرمایه فراوانی که در کشور وجود دارد باید به سوی شهرک‌های صنعتی، کشاورزی و توسعه حمل و نقل گسیل داده شود تا با ایجاد اشتغال، چرخ اقتصاد به حرکت درآید.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ضرورت صادرات کالای ایرانی به کشور‌های خارجی، عنوان کرد: برای فراهم شدن اقتصاد صادراتی باید محصولاتی باکیفیت و ارزان در کشور تولید شود تا قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های کشور با بهره‌گیری از نخبگان، اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه می‌توانند اتاق فکری ایجاد کرده و نقص‌های مجموعه خود را شناسایی و در رفع آن کوشا باشند.

حجت الاسلام اکرمی اظهار داشت: اتاق‌های فکر باید در سازمان‌ها و نهاد‌ها مختلف دولتی و خصوصی مستقر شوند و نیاز‌های کشور را رصد کرده و احتیاجات را تأمین کنند./878/۳۰۲/ح

ارسال نظرات