۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۳۷۶۴۶

چند خبر کوتاه از برنامه­‌های هفته کتاب در شهرستان‌ها

اعلام برنامه رونمایی آثار کودک در هفته کتاب، اهدای کتاب به چهار شهرستان آذربایجان غربی، تجلیل از خادمان نشر نصف جهان و برپایی نمایشگاه‌ها در مدارس از برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان‌های کشور است.
هفته کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعلام برنامه رونمایی آثار کودک در هفته کتاب، اهدا کتاب به چهار شهرستان آذربایجان غربی،  تجلیل از خادمان نشر نصف جهان و برپایی نمایشگاه‌ها در مدارس از برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان‌های کشور است.

برنامه رونمایی آثار کودک در هفته کتاب اعلام شد

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با همکاری بخش کتاب کودک و نوجوان باغ کتاب (شرکت توسعه محصولات فرهنگی هنری دنیای ماه پیشونی) به مناسبت بیسـت و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی امکان رونمایی تازه‌های کتاب ناشران کودک و نوجوان را تــدارک دیــده است.

بر اساس خبر روابط عمومی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برنامه رونمایی کتاب این نهاد مدنی به شرح ذیل است:

-کتاب «بیا به باغ پنهان- دایره المعارف برای کودکان» از انتشارات اطلاع/شنبه 20/8/1396

-کتاب «روز اول مدرسه» از انتشارات نگارینه/ یکشنبه 21/8/1396

-کتاب «86 نکته شگفتی‌های مغز، 74 نکته تنبیه،  55 نکته تشویق ، دنیای رنگی سارا» از انتشارات لک‌لک/ دو شنبه22/8/1396

-کتاب «جودی كنجكاو،  رازسارا، پاندا كوچولو، نيلو و باران، همای خوشبختی» از انتشارات آوای هوشمند‌قلم/ سه‌شنبه23/8/1396

-مجموعه کتاب‌های عروسکی گاج (گور خر خط خطی) از انتشارات گاج/چهارشنبه24/8/1396

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه‌ها می‌توانند به بخش کودک باغ کتاب تهران مراجعه کنند.

 

اهدا کتاب به چهار شهرستان کم برخوردار آذربایجان غربی

 استان آذربایجان غربی، در بیست‌و پنجمین دوره هفته کتاب به مناطق کم برخوردار چهار شهرستان کتاب اهدا می‌کند.

شهرستان‌های (خوی، بوکان،‌ مهاباد و میان دوآب) شهرهای منتخب این طرح‌اند که بر اساس آن مسئولان فرهنگی استان با حضور در میان عامه مردم به اهدا کتاب می‌پردازند.

در این طرح قرار است نزدیک به هزار عنوان کتاب با موضوع‌های مختلف از جمله کتاب‌‌های داستان، کودک، مذهبی در میان عامه مردم شهر توزیع شود.

در شهر ارومیه نیز به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی نیز 1000 جلد کتاب توسط مسئولان به عامه مردم اهدا خواهد شد.

اعلام برنامه‌های اصفهان در هفته کتاب:

خادمان نشر نصف جهان تجلیل می‌شوند

  برنامه‌های فرهنگی استان اصفهان به مناسبت بیست و پنجمین دوره کتاب سال از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.  

آغاز طرح اهداء بیش از 400 میلیون تومان کتاب تا پایان سال 1396‌، تخفیف 10 تا 30 درصدی کتابفروشی‌ها، اهداء کتاب به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کتابخانه‌‌های مدارس و مساجد از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها برای این هفته پیش‌بینی شده است.

از دیگر برنامه‌‌های این استان در هفته جاری دیدار با ائمه جماعات، انجام برنامه‌‌های فرهنگی با موضوع کتاب در موسسات و انجمن‌های فرهنگی ادبی استان، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌‌هاست.

خادمان فرهنگ مکتوب استان در این هفته تجلیل می‌شوند؛ علاوه براین  نشست‌های کتاب و کتاب و کتابخوانی در مدارس و دانشگاه‌ها با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها نیز دئر این هفته به‌صورت ویژه دنبال می‌شود.

طرح عضویت رایگان دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها مانند دیگر شهر‌های کشور در اصفهان نیز برگزار می‌شود. اصفهان همچنین  برترین‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان را برگزار می‌کند.  

برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه ادبیات دفاع مقدس در این استان پیش‌بینی شده که می‌توان به همایش نویسندگان و شاعران حوزه ادبیات ایثار و شهادت و رونمایی از آثار چاپ شده حوزه دفاع مقدس اشاره کرد.

تجلیل از کتابفروشان پیشکسوت و اهدا کتاب در معابر به همت موسسه  فرهنگی هنری شهرداری از دیگر برنامه‌های اصفهان به مناسبت هفته کتاب است.

بیست‌و پنجمین دوره هفته کتاب تا 26 آبان‌ماه در سراسر کشور با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» گرامی‌داشته می‌شود.

نمایشگاه‌ها در مدارس برپا می‌شود؛

فروش کتاب‌های کانون با تخفیف

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته‌ کتاب 2هزار نمایشگاه کتاب در مدرسه‌های سراسر کشور برگزار می‌کند.

در ادامه‌ اجرای طرح «کانون مدرسه» و در قالب طرح حمایتی هفته کتاب، 950 عنوان از کتاب‌های کانون در هفته‌ کتاب طی نمایشگاه‌هایی به کودکان و نوجوانان عرضه می‌شود.

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون در گفت‌وگویی عنوان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که در تابستان سال جاری به امضای معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون رسید، همکاری و تعامل برای گسترش کمی و کیفی خدمات آموزش غیرمستقیم از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آغاز شد.

جعفر عبدی افزود: این برنامه‌ها به منظور رشد و بالندگی و توانمندسازی مخاطبان در قالب اجرای طرح «کانون مدرسه» با بهره‌مندی از ظرفیت سازمانی دو طرف اجرایی می‌شود. اجرای طرح کانون ‌مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کانون و در مدارس در بازه زمانی سال تحصیلی برای پایه‌های دوم تا ششم، در قالب حضور مربیان و گروه‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مراکز سیار روستایی و شهری در مدارس، فراهم ساختن زمینه آموزش شیوه‌های اثربخش و خلاقانه فعالیت با کودکان به معلمان و... برگزار می‌شود.

او همچنین گفت: علاوه بر این، اختصاص 35 درصد تخفیف خرید کتاب برای دانش‌آموزان و کتاب‌خانه‌های مدارس روستایی و عشایری و 25 درصد برای دانش‌آموزان و کتاب‌خانه‌های مدارس شهری در قالب نمایشگاه‌های مدارس بخشی از این طرح است.

عبدی ادامه داد: در راستای طرح کانون مدرسه از این هفته شاهد اجرای طرح حمایتی از هفته کتاب نیز هستیم. کانون علاوه بر حضور در این طرح قرار است حدود 2هزار نمایشگاه در 2هزار مدرسه با کمک بخش خصوصی برگزار کند و این گامی در جهت حمایت و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در هفته یاد شده است.

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون ادامه داد: تعداد عنوان‌های فعال کتاب‌های موجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حدود 950 عنوان است که با محوریت کودکان و نوجوانان و همچنین رده سنی اولیا و مربیان طبقه‌بندی و عرضه می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار فروش کتاب، طرح دعوت از نویسندگان را در قالب طرح جشن امضا در دستور کار داریم. ما اعتقاد داریم این ارتباط و نزدیکی بین نویسنده و مخاطب به رشد و بالندگی خواهد انجامید. امیدوارم با تجاربی که در این زمینه کسب خواهد شد در سال‌های آینده شاهد کیفیت بخشی این برنامه‌ها باشیم./۹۹۸/پ ۲۰۴/ش

ارسال نظرات