۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۳۷۶۲۱
استاندار آذربایجان غربی:

روحانیت مهمترین عامل ایجاد وحدت در جامعه است

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه از مشورت و نظرات روحانیان در مدیریت استان بهره خواهم برد، گفت: امیدوارم با تقویت تعامل و همدلی بین روحانیان و مدیران استان، بتوانیم گام های اساسی در راستای اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست های دولت و همچنین رفع مشکلات استان برداریم.
استاندار آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد مهدی شهریاری امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از علما و روحانیان استان با اشاره به نقش برجسته روحانیت در صحنه های مختلف صیانت از انقلاب اسلامی افزود: قطعا از مشورت و نظرات روحانیان در مدیریت استان بهره خواهم برد.

وی با اشاره به وحدت، هماهنگی و همدلی میان روحانیان و مدیران اجرایی استان ابراز امیدواری کرد با تقویت این تعامل و همدلی ها، بتوانیم گام های اساسی در جهت اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست های دولت و همچنین رفع مشکلات استان برداریم.

شهریاری تصریح کرد: در حال حاضر که دولت با مشکلات متعدی هم چون بدهی، پروژه های نیمه تمام، نبود تجارت آزاد و معضل بیکاری مواجه است برای برون رفت از مشکلات به وحدت نیاز داریم که روحانیان مهمترین عامل ایجاد وحدت هستند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه روحانیت در ایجاد و ارتقای آرامش سیاسی و اجتماعی و همچنین افزایش وحدت، همدلی و انسجام جامعه نقش اساسی دارند، خاطرنشان کرد: روحانیان به مدیران استان در ارتقای آرامش سیاسی و اجتماعی که زمینه ساز توسعه و شکوفایی است، کمک کنند.

شهریاری اذعان داشت: حاشیه ها برای کشور هزینه می تراشد و هیچ منفعتی هم برای کشور ندارد بنابراین باید از حاشیه ها اجتناب و در مسیر اجرای سیاست های مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت حرکت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم حفظ هوشیاری در برابر توطئه های تفرقه افکنانه جریانات افراطی و معاندان اظهار داشت: جریانات افراطی و بدخواهان و معاندان نظام اسلامی، همواره قصد داشته اند با تفرقه افکنی و ایجاد شکاف میان مردم و اقوام مختلف، به این انقلاب ضربه بزنند که باید با هوشیاری و حفظ اتحاد و همدلی، این نوع توطئه ها و هجمه ها را همچون گذشته خنثی کنیم.

شهریاری تاکید کرد: تنوع قومیتی با کمک روحانیان باید به یک ظرفیت تبدیل شود و نگذاریم دشمنان آن را به تهدید بدل کنند.

استاندار آذربایجان غربی در پایان گفت: مجموعه استانداری و مدیریت استان با روحانیت معظم در پیشبرد برنامه ها و اهداف نظام مقدس اسلامی همگام است و از ایده ها و نظرات آنان در مدیریت هر چه بهتر استان استفاده خواهد کرد.

ماموستا بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه  نیز در در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه علمای اهل سنت و شیعه با هم ارتباط و پیوند ناگسستنی دارند، گفت: از الگوی وحدت روحانیان در استان که پیامدهای مثبتی در برداشته، استفاده کنید و در ساختار مدیریتی از ظرفیت همه قومیت ها استفاده کنید.

حجت الاسلام جواد حسینخانی، رییس شورای روحانیت شهرستان ارومیه  نیز در این دیدار گفت: لازمه تقویت باورهای دینی در جامعه، تقویت حوزه های علمیه و مساجد است.

حجت الاسلام محمدباقرکریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در این دیدار بر لزوم بهره گیری از بستر فرهنگ برای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

حجت الاسلام صفدر محمدی مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه استان نیز در این دیدار خواستار بازدید استاندار آذربایجان غربی از مدارس علمیه استان شد و اظهار کرد: حضور شما در مدارس علمیه می تواند برای مجموعه استانداری و حوزه علمیه برکات زیادی داشته باشد./936/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات