۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۵۳۷۶۱۲
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد؛

دولت به کارخانه‌ها و تولید‌کنندگان خرد و کلان داخلی بها دهد

حجت الاسلام شریعتی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از تولید‌کنندگان داخلی، گفت: دولت به جای واردات بدون برنامه‌ریزی از خارج، باید به کارخانه‌ها و تولید‌کنندگان خرد و کلان داخلی بها دهد.
سید صدر الدین شریعتی

حجت الاسلام صدر‌الدین شریعتی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: هر چند اجرای اقتصاد مقاومتی یک اراده جمعی می‌طلبد، اما اراده دولت و مدیران عالی کشور، بالاتر و تأثیرگذارتر از اراده‌های دیگر مردم است.

حجت الاسلام شریعتی اظهار داشت: هیأت دولت و مجموعه‌های اجرایی کشور برای سرعت بخشیدن به اجرای اقتصاد مقاومتی اقدامات اساسی انجام دهند.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی باید از درون سازمان‌های دولتی آغاز شود، ابراز داشت: سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی باید از خرید و صرف هزینه‌های بیهوده برای ابزار و اثاث تزئینی که کاربرد فوق‌العاده‌ای در کار‌ها ندارند، خودداری کنند.

 عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) افزود: باید آن حالت اشرافیت در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف برچیده شود، چرا که تعویض مبلمان اداری، تغییر دکوراسیون و رنگ مجموعه و تغییر مداوم خودرو‌های اداری نیازمند صرف هزینه‌های نجومی است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از هزینه‌های بیهوده در سیستم اداری کشور نیازمند مبارزه فرهنگی با نفسانیات است که اراده جمعی هیأت دولت را می‌طلبد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت حمایت دولت از تولید‌کنندگان داخلی، گفت: دولت به جای واردات بدون برنامه‌ریزی از خارج، باید به کارخانه‌ها و تولید‌کنندگان خرد و کلان داخلی بها دهد.

وی افزود: کشور در تحریم‌ اقتصادی قرار دارد، بنابراین دولت به جای آن که سرمایه‌های خود را صرف رونق کارخانه‌های خارجی کند، بهتر است از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند تا علاوه بر ایجاد اشتغال در جامعه، اقتصاد کشور نیز شکوفا شود./878/۳۰۲/ح

ارسال نظرات