۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۳۷۶۰۴
سال تحصیلی گذشته صورت گرفت؛

حضور ۴۵۰ روحانی در مدارس قم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان این‌که سال گذشته ۴۵۰ روحانی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مدارس قم حضور یافتند خواستار حضور تعداد بیشتری از روحانیان در مدارس شد.
حمیدرضا شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید رضا شیخ الاسلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و پرورش قم با آیت الله سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به فعالیت مدارس امین در سطح استان قم گفت: در استان قم 164 مدرسه امین فعالیت می کند که به زودی تعداد این مدارس به 170 مدرسه امین افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح مدارس امین افزود: حضور روحانیان در مدارس ثمرات بسیار زیادی داشته و دانش آموزان بدون وجود موانع مختلف به راحتی می توانند در زمینه مباحث دینی از مشاوره و راهنمایی روحانیون بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تراکم دانش آموزی در سطح شهر را یکی از مشکلات استان دانست و افزود: در سال جاری ۲۴۱ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل بوده که بیش از ۲۲۵ هزار نفر از این دانش آموزان تنها در شهر قم مشغول به تحصیل هستند که این موضوع سبب افزایش تعداد شیفت های مدارس شده است.

شیخ الاسلام ادامه داد: در سال تحصیلی جدید حدود ۶ هزار دانش آموز به سطح مدارس استان اضافه شده است.

وی احداث مدارس را راهحلی برای خروج از تراکم دانش آموزی دانست و گفت: در منطقه پردیسان بیش از ۳۰ مدرسه احداث شده است که اگر این شرایط فراهم نبود با پدیده مدارس سه شیفت در این منطقه مواجه می شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه چهار دانش آموز قمی در المپیاد کشوری به مدال دست یافته اند، بیان کرد: دانش آموزان استان قم در رشته سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی رتبه طلا، در رشته ادبی مدال برنز و در رشته فیزیک دو مدال برنز دیگر در کشور به دست آورده اند که نشان از ظرفیت بالای دانش آموزان در فراگیری علوم دارند.

شیخ الاسلام همچنین با اشاره به حضور رحانیان در مدارس استان قم یادآور شد: ۴۵۰ روحانی در سال تحصیلی گذشته در مدارس قم حضور داشته اند که امید است در سال تحصیلی جدید این تعداد به ۵۰۰ روحانی در مدارس برسد و دانش آموزان بتوانند از حضور روحانیان در مدارس بهره بیشتری داشته باشند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات