۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۳۷۵۰۰
قائم مقام شهردار قم:

اربعین به عنوان دانشگاه بزرگ انسان سازی به دنیا معرفی شود

قائم مقام شهردار قم گفت: پیاده روی اربعین می‌تواند به عنوان بزرگترین دانشگاه انسان سازی برای نسل امروز به جهانیان معرفی شود.
قائم مقام شهردار قم در موکب جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم معتمدی در حاشیه حضور در موکب مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: باتوجه به اینکه در روزگار ما زمینه های مختلفی برای رشد انسان ها مانند تولید علم، پیشرفت تکنولوژی و بحث رسانه وجود دارد، ولی پیاده روی اربعین می‌تواند به عنوان بزرگترین دانشگاه انسان سازی برای نسل امروز به جهانیان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه معنویت بهترین تقابل دنیای اسلام با دنیای غرب است افزود: موضوع معنویت چیزی نیست که بتوانیم به صورت فیزیکی و مکانیکی به آن نگاه کنیم و حضور در راهپیمایی عظیم اربعین یکی از راه های مهم برای چشیدن طعم معنویت است که باید برای جهانیان تبیین شود.

قائم مقام شهردار قم با اشاره به اینکه امام زمان(علیه السلام) در هنگام ظهور، خود را به واسطه امام حسین(علیه السلام) معرفی می‌کنند خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین که به صورت میلیونی انجام می‌شود می‌تواند زمینه ساز ظهور باشد و لذا این تکلیف ما را بیشتر می‌کند تا ما توسط اربعین بحث مهدویت را از حوزه ملی به حوزه بین المللی تبدیل و به دنیا نشان دهیم.

معتمدی با بیان اینکه فضاسازی اربعین از ابتدا توسط کشور عراق صورت گرفته اظهار کرد: از آنجایی که فرهنگ اربعین بسیار ماندگار و پایدار است لذا ما و کشورهای دیگر باید کمک کنیم تا اینکار ادامه پیدا کند و نباید طوری عمل کنیم که با ورودمان این پایداری را برهم بزنیم.

وی در پایان حضور موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی را حضور مهم و موثر عنوان و خاطرنشان کرد: این موکب می تواند سهم زیادی در معرفی منجی موعود حقیقی به زائران اربعین داشته باشد و باید با جدیت در این مسیر قدم بردارد./۸۴۰/د۱۰۳/ی

ارسال نظرات