۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۳۷۴۹۵
دبیر کمیته گفتمان مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولت اجرای اقتصاد مقاومتی را از خاستگاه اصلی‌ خود پیگیری نکرده است

حجت الاسلام پیریایی با تأکید بر این که دولت اجرای اقتصاد مقاومتی را از خاستگاه اصلی‌ خود پیگیری نکرده است، گفت: بنا بود دولت با تکیه بر توانمندی‌ها و استعداد‌های داخلی بر تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کند.
حجت الاسلام پیریایی

حجت الاسلام محمد‌حسین پیریایی، دبیر کمیته گفتمان مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که دولت اجرای اقتصاد مقاومتی را از خاستگاه اصلی‌ خود پیگیری نکرده است، بیان داشت: بنا بود دولت با تکیه بر توانمندی‌ها و استعداد‌های داخلی بر تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

حجت الاسلام پیریایی اظهار داشت: در صورتی که دولت بر استعداد‌های داخلی توجه می‌کرد، می‌توانست نقص‌های اقتصادی را برطرف ساخته و موضوعات مستعدی که بتواند اقتصاد کشور را شکوفا سازد، حمایت، تکمیل و توسعه دهد.

وی با ابراز تأسف از این که تمام هم و غم دولت جذب سرمایه از بنگاه‌های خارجی است، بیان کرد: دولت منتظر است تا سرمایه‌گذاران خارجی رونق اقتصادی را با خود بیاورند و برای مردم کشور ایجاد اشتغال کنند.

امید به بیگانگان تکیه‌گاه سستی است که کشور را به سراشیبی سقوط هدایت می‌کند

دبیر کمیته گفتمان مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چشم دوختن به دست بیگانگان، امیدواری محض به فعالیت‌های دیپلماسی و غفلت از توان و استعداد‌های جمعیت داخلی، تکیه‌گاه سستی است که کشور را به سراشیبی سقوط هدایت می‌کند.  

وی با بیان این که مسؤولان مفاهیم اقتصاد مقاومتی را بر دوش دیپلماسی انداخته‌اند، تصریح کرد: قرار بود اقتصاد مقاومتی طی مشارکت مردم و دولت به منصه ظهور بنشیند اما زمانی که نگاه دولت به مذاکرات و فرایند‌های دیپلماسی خارج از کشور باشد، پتانسیل‌های داخلی را تضعیف می‌کند. در چنین شرایطی نمی‌توان دورنمای خوبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی متصور شد.

معاون اطلاع رسانی بنیاد فرهنگی صبح قریب، میزان ایجاد اشتغال در کشور را با وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور دارای منافات دانست و خاطرنشان کرد: وعده‌های دقیقی که در انتخابات به مردم وعده داده شده بود با آنچه امروز در کشور مشاهده می‌شود، همخوانی ندارد چرا که بر اساس آنچه صاحب‌نظران اعلام کرده‌اند در شش ماهه سال جاری می بایست نصفی از وعده‌های ایجاد اشتغال در کشور محقق می‌شد.

وی عنوان کرد: امیدواریم مسؤولان فعالیت‌های خود را جدی‌تر و جهادی‌تر انجام دهند تا جوانان همچنان به فضای اجرایی جامعه دلگرم باشند.

علما نقد عالمانه خود را نسبت به ساختار‌های معیوب اداری و اجرایی با مردم در میان بگذارند

این استاد دانشگاه گفت: از علمای حوزوی توقع می‌رود تا بر اساس تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نقد عالمانه خود را نسبت به ساختار‌های معیوب اداری و اجرایی با مردم در میان بگذارند تا با مطالبه‌گری مردم و تدبیر مسؤولان، این نقایص برطرف شود.

وی ادامه داد: علما باید با بهره‌گیری از منابعی که در مسأله اقتصاد اسلامی وجود دارد، در مورد ضرورت استفاده از کالای ایرانی بر آحاد مردم روشنگری و آگاهی بخشی کنند تا در این زمینه فرهنگی‌سازی عمومی شکل گیرد.

دبیر کمیته گفتمان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آسیب‌هایی که نظام بانکی در اجرای اقتصاد مقاومتی وارد می‌سازد، تصریح کرد: درخواست دولتمردان از بانک‌ها برای نقش‌آفرینی در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کار بیهوده‌ای است.

وی افزود: زمانی که یک پایگاه مولد، کارگاه یا کارخانه‌ای از سیستم بانکی تسهیلاتی با سود سرسام‌آور دریافت می‌کند، در بازپرداخت اقساط ناتوان شده و در نهایت افراد بسیاری شغل‌های خود را به خاطر ورشکستگی آن مجموعه از دست خواهند داد، بنابراین چگونه می‌توان از بانک‌ها انتظار داشت تا به خوداتکایی و مقاوم‌سازی اقتصاد کشور کمک کنند./878/۳۰۲/ح

ارسال نظرات