۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۳۷۴۸۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

ترویج سنت حسنه وقف سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه ترویج سنت حسنه وقف سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: وقف به آسانی می تواند با فقر زدایی مقابله کند و سبب ماندگاری انسان در تاریخ می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی

حجت الاسلام اصغر سلطانی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: وقف باید به سمت نیازهای روز جامعه سوق پیدا کرده و شامل کمک به زوجین و تامین هزینه های تحصیل دانش آموزان و دانشجویان شود.

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه ترویج سنت حسنه وقف سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: وقف به آسانی می تواند با فقر زدایی مقابله کند و سبب ماندگاری انسان در تاریخ می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که از ۲۵ آبان تا ۴ آذر با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است، اظهار داشت: برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در دهه وقف، از چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶ آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام سلطانی ادامه داد: همایش وقف و رسانه، ساعت ۹:۳۰ روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶، با حضور قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: نشست تخصصی وقف و اقتصاد مقاومتی با حضور قدیری ابیانه در ساعت ۱۲:۳۰ روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶، برگزار می شود.

حجت الاسلام سلطانی به برگزاری برنامه سبک زندگی اسلامی با محوریت وقف اشاره کرد و گفت: این برنامه با سخنرانی دکتر قدیری ابیانه روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶ پس از نماز مغرب و عشا، در مسجدالزهرا واقع در خیابان هپکو، برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با دیدار همکاران و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با آیت الله دری نجف آبادی، بیان کرد: این دیدار ساعت ۸:۳۰ روز پنج شنبه، ۲۵ آبان ۹۶ در بیت امام جمعه اراک صورت می پذیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: ساعت ۹ روز پنج شنبه، ۲۵ آبان ۹۶ همایش سفیران هلال سرخ حسینی در سالن هلال احمر با حضور آیت الله دری نجف آبادی برگزار شده و در مراسم اختتامیه به برگزیدگان فراخوان های مختلف کتاب، دلنوشته جوایزی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام سلطانی افزود: نمایشگاه هفته وقف پس از اقامه نماز ظهر در امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون(س) افتتاح شده و آیین غبارروبی گلزار شهدای اراک در عصر آن روز انجام خواهد شد.

وی در رابطه با سایر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در دهه وقف،  اظهار داشت:  عیادت از بیماران بیمارستان موقوفه آیت الله خوانساری، برگزاری ۱۰ محفل انس با قرآن کریم، تور تبلیغی ویژه اصحاب رسانه با هدف دیدار از موقوفه ها و امامزادگان شاخص استان، اهدای خون کارکنان اداره کل در سازمان انتقال خون، کلنگ زنی و بازدید از پروژه های عمرانی، همایش استانی یاوران وقف با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مفسر قرآن و نماینده مجلس خبرگان رهبری، نشست هم اندیشی وقف و حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، سخنرانی رؤسای شهرستان ها در نماز جمعه و قرعه کشی و اهدای جوایز مسابقه غیر حضوری از برنامه های دیگر دهه وقف است./842/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات