۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۳۷۴۷۶
دبیر کمیته گفتمان مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد؛

برپایی پویش دادخواهی از مالباختگان و مبارزه فرهنگی با رباخواری در شبکه‌های اجتماعی

حجت الاسلام پیریایی از برپایی پویش دادخواهی از مالباختگان و مبارزه فرهنگی با رباخواری خبر داد و گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با استفاده از دو هشتک رباخواری و مالباختگان، در این پویش فراگیر مشارکت داشته باشند.
حجت الاسلام پیریایی حجت الاسلام پیریایی حجت الاسلام پیریایی

حجت الاسلام محمد‌حسین پیریایی، دبیر کمیته گفتمان مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برپایی پویش دادخواهی از مالباختگان و مبارزه فرهنگی با رباخواری خبر داد و گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی با مشارکت در این پویش فراگیر، ضمن فرهنگ‌سازی در راستای ترویج سنت قرض الحسنه، می‌توانند با این سرطان اقتصادی و اجتماعی مقابله کنند.

حجت الاسلام پیریایی با اشاره بر فاصله طبقاتی و بی‌ثباتی در نظام اقتصادی کشور، اظهار داشت: ثروت کشور در دست گروه معدودی انباشته شده است و اقشار فقیر و آسیب‌پذیر جامعه، روز به روز اوضاع اقتصادی بدتری را تجربه می‌کنند.

وی افزود: بی‌تردید بخش عمده‌ای از معضل گسترش ربا و به وجود آمدن فاصله‌های طبقاتی در جامعه به واسطه سیستم‌های ناسالم و ربوی بانک‌ها است، در حالی که علما و مراجع به تفصیل در این زمینه روشنگری کرده‌اند.

دبیر کمیته گفتمان مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: حرام‌خواری و ترویج آن، اساس هر نابسامانی فردی و اجتماعی است که ربا از عوامل بارز و شاخص آن به شمار می‌آید. 

وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود اعتراضات گسترده مراجع عظام تقلید و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در رابطه با غیرشرعی بودن برخی محاسبات و فرآیندهای پولی و مالی بانک‌ها، این مهم مورد بی‌اعتنایی مسؤولان امر قرار گرفته است.

معاون اطلاع رسانی بنیاد فرهنگی صبح قریب همچنین خاطرنشان کرد: جمع انقلابی و مردمی قرارگاه شهید وصالی در راستای مبارزه با رباخواری، اقدام به برپایی پویشی کرده‌ است تا از مالباختگان دادخواهی کرده و با معضل رباخواری مقابله کند.

وی با دعوت از فعالان فضای مجازی، عنوان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به واسطه طنین‌انداز کردن صدای علما و اساتید انقلابی و متعهد جامعه در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند سهم ویژه‌ای در فرهنگ‌سازی مبارزه با رباخواری داشته باشند.

این استاد دانشگاه همچنین اظهار داشت: تهیه و تولید محتوا بر اساس دو هشتک رباخواران و مالباختگان و یا ریتوییت و بازنشر مطالب تدارک دیده شده از جمله بخشهای پیش بینی شده برای مشارکت در این پویش است./878/۳۰۲/ح

ارسال نظرات