۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۳۷۴۵۵
پيام دبير هفته كتاب به مناسبت آغاز هفته كتاب:

لزوم طراحی نقشه راهی مؤثر و كارا درباره‌ كتاب و كتابخواني

دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب بر لزوم طراحی نقشه راهی مؤثر و كارا درباره‌ كتاب و كتابخوانی تأکید کرد.
مجید غلامی جلیسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مؤسسه خانه كتاب، مجيد غلامي‌جليسه، دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب با صدور پیامی آغاز هفته کتاب جمهوری اسلامی را گرامی داشت و در این نوشتار بر  لزوم طراحی نقشه راهی موثر و كارا درباره‌ كتاب و كتابخوانی تأکید کرد.

 

 متن  این پیام به شرح زیر است:

«بيست و پنجمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران فرصتي است تا با اهتمام و همراهی تمام كساني كه با فكر و قلم در راه اعتلاي كتاب و كتابخواني گام برمي‌دارند، هفته‌ كتاب  را به برنامه‌اي ملي تبديل كنيم.

فرهنگ‌سازي مسئله كتاب و كتابخواني ، نيازمند عزم ملي است؛ به طوري كه ما در بيست و پنجمين دوره هفته كتاب شاهد مردمي تر شدن برنامه هاي اين دوره نسبت به دوره هاي قبل هستيم.لذا همه نهادهاي فرهنگي  می‌توانند با برنامه‌ريزی در جهت نهادينه كردن فرهنگ كتاب و كتابخواني  در سطح جامعه، گام بردارند.

انتخاب شعار «آينده روشن و خانواده كتابخوان»  براي اين دوره از هفته كتاب حكايت از اهميت و نقش كتاب در خانواده‌ها به‌عنوان نهادي بسيار موثری در ايجاد عادت به مطالعه و ترويج فرهنگ كتاب‌خواني دارد.

اميدوارم‌ مسئولان و متوليان و تمام كساني كه در راه  ترويج‌ و تسهيل‌ كتاب‌ و كتابخواني‌ تلاش مي‌كنند، با فرار رسيدن‌ اين‌ هفته‌،  نقشه راهی موثر و كارا درباره‌ كتاب و كتابخواني به‌عنوان موضوعي مهم‌ و حياتي‌ در جامعه امروز ما طراحي كنند.

اينجانب هفته كتاب و كتابخواني را به جامعه اهل فرهنگ، هنر و انديشه تبريك عرض نموده  و توفيقات روز افزون را براي اين عزيزان در گسترش فرهنگ كتابخواني در جامعه آرزومندم.»/۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات