۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۳۷۴۴۲

نگاهی بر فعالیت‌های ایران در نمایشگاه‌ های بین‌المللی کتاب

فروش بیش از ۶ میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه استانبول، نمایش ۵۰۰ کتاب ایران درنمایشگاه وین و درخشش غرفه ایران درنمایشگاه کرواسی از مهمترین فعالیت‌های ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب است.
نمایشگاه‌های بین المللی کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فروش بیش از 6 میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه کتاب استانبول، نمایش 500 کتاب ایران درنمایشگاه وین و درخشش غرفه ایران درنمایشگاه بین‌المللی کتاب کرواسی برخی از فعالیت‌های ایران در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب است.

فروش بیش از 6 میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه کتاب استانبول

در پانزدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول 6 میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب به فروش رسید.

این نمایشگاه علاوه بر ایران ۱۹ کشور دیگر حضور داشتند. در غرفه جمهوری اسلامی ایران ۲۵۰ عنوان کتاب در موضوعات ادبیات داستانی، کودک و نوجوان، ادبیات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ادبیات کلاسیک، ایران‌شناسی، دین و هنر به نمایش گذاشته شد.

امضاء قرارداد واگذاری کپی‌رایت بیش از ۲۰ عنوان کتاب ایران به زبان ترکی و کشورهای دیگر و فراهم کردن مقدمات واگذاری رایت چند اثر دیگر ازجمله دستاوردهای حضور ایران در این دوره از نمایشگاه بود.

رونمایی از «چهلم» در وین/ نمایش 500 کتاب ایران درنمایشگاه وین

هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین که امشب با مراسم «شب طولانی کتاب» آغاز می شود، تا 21 آبان ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران با نمایش 500 عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه شرکت می‌کند.

غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه 36 مترمربع است. نمایشگاه کتاب اتریش در مرکز نمایشگاهی شهر وین برگزار می‌شود.

در غرفه ایران 500 عنوان کتاب در حوزه‌های ایران‌شناسی، هنر، ادبیات، تاریخ، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، کتاب‌های تخصصی دانشگاهی و منشورات دانشگاه‌های کشور ازجمله سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه کردستان، دانشگاه مازندران، دانشگاه یزد و دانشگاه رازی کرمانشاه به نمایش گذاشته می‌شود.

دیدار و مذاکره با نمایندگان دانشگاه و مراکز علمی وین، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در قالب کاتالوگ، بروشور و لوح فشرده، دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب وین، مذاکره با رئیس اتحادیه ناشران اتریش درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه و رونمایی از کتاب «چهلم» مجموعه عکس‌های پیاده‌روی اربعین از عکاسان کشور ازجمله برنامه‌های حضور ایران در این دوره از نمایشگاه است.

نمایشگاه کتاب اتریش از 17 تا 21 آبان ماه برگزار می‌شود و مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با عنوان «شب طولانی کتاب» چهارشنبه شب برگزار می‌شود و از فردا عموم مردم می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

درخشش غرفه ایران درنمایشگاه بین‌المللی کتاب کرواسی

چهلمین نمایشگاه بین المللی کتاب 'اینترلیبر'درمرکز نمایشگاه های بین المللی 'ویله سایم' شهر زاگرب پایتخت کشور کرواسی با درخشش غرفه ایران همراه است.

این نمایشگاه از تاریخ 7 تا 12 نوامبر (16-21 آبان 1396) با حضور ناشرانی از کشورهای مختلف جهان ازجمله اتریش، فرانسه، ‌ایتالیا، آمریکا، انگلستان، ایران، چین، آلمان، کرواسی و اسپانیا در حال برگزاری است. دراین نمایشگاه که مهم‌ترین رویداد فرهنگی سالیانه منطقه بالکان محسوب می‌شود، صدها ناشربین‌المللی به عرضه آثار خود پرداختند.

نمایشگاه «اینترلیبر» که ازاهمیت زیادی درکرواسی برخوردار است با سخنرانی آندره پلنگویچ، نخست‌وزیر و با حضور اعضای دولت این کشور، دیپلمات‌ها وشخصیت‌های فرهنگی آغاز به کار کرد.

غرفه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که به همت سفارت کشورمان در کرواسی، برپاست با عرضه آثار فاخری از شخصیت‌های مطرح ایرانی واسلامی (به زبان‌های کرواتی وانگلیسی) توسط ناشرین ونهادهای فرهنگی ایرانی مستقر در منطقه بالکان، درخشش خاصی در این نمایشگاه دارد.

موقعیت مکانی و تزیینات ویژه غرفه ایران و عرضه صدها عنوان کتاب ومحصولات فرهنگی و آثاری از آیت‌الله شهید مطهری،‌ علامه طباطبایی و علامه جعفری به زبان کرواتی، توجه خاص بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده واین غرفه را در کانون توجه نمایشگاه اینترلیبر قرار داده است./۹۹۸/پ ۲۰۴/ش

ارسال نظرات