۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۳۷۴۳۹
کارشناس روابط بین الملل:

برهم زدن وحدت لبنان خواسته عربستان است

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه گسترش هلال شیعی عربستان را نگران کرده است، گفت: سعد حریری بهترین روزنه و کورسوی امید آل سعود برای بر هم زدن وحدت و امنیت لبنان است.
حزب الله لبنان

غلامرضا نریموسائی، کارشناس روابط بین الملل و استاد دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه استفعای سعد الحریری حرکتی غافلگیرانه از سوی سعودی ها است، خاطرنشان شد: دعوت از حریری و اجبار به استعفا، تحت فشار قرار دادن برای قرائت متن تنظیم شده و بازداشت صورت گرفته همگی کارهای غافل گیرکننده ای بود و چنین اقداماتی دال بر تلاش عربستان برای بر هم زدن وحدت و امنیت لبنان است.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه شکست های داعش در عراق و سوریه و تقویت کشورهای شیعی پس از این شکست ها عربستان سعودی را نگران کرده است، افزود: امنیت و آرامش کامل در عراق را طی راهپیمایی اربعین شاهد بودیم که چنین امنیتی ماحصل حضور جمهوری اسلامی و هوشیاری مراجع تقلید است و پیروزی های پی در پی محور مقاومت عربستان را نگران کرد تا مبادا برایش مشکلی ایجاد شود.

نریموسائی با اشاره به اینکه عربستان قدرت عدم مقابله با جمهوری اسلامی ایران را در خود حس کرده است، اظهار داشت: توطئه های عربستان در عراق و سوریه شکست خورد؛ از این رو اکنون به لبنان روی آورده تا بار دیگر فتنه انگیزی کند که در این میان سعد حریری بهترین روزنه و کورسوی امید آل سعود برای بر هم زدن وحدت و امنیت لبنان است ضمن اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال حمله به لبنان و محور مقاومت است.

وی با بعید ندانستن جنگ و درگیری در منطقه خاطرنشان شد: عربستان سعودی باید از شکست های متعدد پند بیاموزد و با توجیه اتهاماتی علیه ایران و حزب الله نمی تواند قدرت گیری هلال شیعی و ظهور قدرت منطقه ای جدید را تحمل کند.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه یمن کم کم به هلال شیعی خواهد پیوست، ابراز داشت: راهپیمایی اربعین حسینی و جهانی شدن آن امروزه از دستاوردهای پیروزی مقاومت است که برای آل سعود غیرقابل تحمل خواهد بود.

نریموسائی با اشاره به اینکه کمترین اقدام عربستان سعودی در قبال محور مقاومت و حزب الله به راه انداختن جنگ روانی است، اذعان کرد: برهم زدن آرامش لبنان کمترین اقدام عربستان خواهد بود تا از این طریق لبنانی ها را علیه حزب الله بشوراند.

وی با بیان اینکه تحت شعاع قرار دادن راهپیمایی عظیم اربعین از دیگر تلاش های عربستان سعودی در روزهای اخیر بود، گفت: عقل سیاسی حکم می کند که درگیری با حزب الله شکست را برای عربستان سعودی به بار خواهد آورد./9456/ب۳۰۲/ر

ارسال نظرات