۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۳۷۳۹۲
آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد؛

ضرورت مراقبت بیشتر از فرهنگ انقلاب اسلامی و دینداری جامعه

آیت الله حسینی بوشهری بر مراقبت از دین توصیه کرد و خطاب به متولیان جامعه گفت: از فرهنگ انقلاب اسلامی و دین داری مراقبت کرده و از آن فاصله نگیرید؛ شاید زمانی از خواب بیدار شوید که دیگر جامعه به سمتی سوق کرده که با فضای دین ما هیچ سنخیتی نداشته باشد.
آیت الله حسینی بوشهری 
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه جمعه در مراسم دهه آخر صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر به  بررسی ابعاد حادثه عاشورا پرداخت و گفت: این حادثه در مقابل جهل و نادانی قرار دارد که امام حسین(ع) تمام اصحاب و عزیزان خود را برای رسوا کردن این جریان و منزوی کردن آن تا پای جان پیش برد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقشه شوم جریان مقابل امام حسین(ع) افزود: جریان خطرناک جاهلیت آنچه در دستور کار داشت ستیز و مبارزه کردن با اسلام، ستیز و مبارزه با قرآن، ستیز و مبارزه با شخص پیامبر و ستیز و مبارزه با خاندان نبوت بود.

وی اضافه کرد:  آنها پشت پا زدن به طراحی پیامبر و مقابله با آنچه رسول اسلام طراحی و برنامه ریزی کرده بود را در برنامه داشتند تا بعد از گذشت مدتی نام و نشانی از پیامبر اکرم(ص) وجود نداشته باشد؛ این قیام امام حسین(ع) در مقابل چنین جریان خطرناکی است و حسین بن علی(ع) باید در این راه جان خود را فدا می کرد تا این حرکت آنان انجام نشود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جریان جاهلیت در آن زمان با نادیده گرفتن نماز به دنبال شهوات دنیوی و دنیاطلبی رفتند، آنها به دنبال این بودند که جامعه به ولنگاری مبتلا شود و از معنویت و دین داری فاصله گیرد و کار را تا جایی پیش بردند که فرزند رسول خدا را به شهادت رساندند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به دوران پس از شهادت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: پس از شهادت پیامبر(ص) دشنام ها و توطئه ها آغاز شد آنها کسی را نشانه گرفته بودند که حذف آن در جامعه اسلامی حقیقتاً به معنای حذف رسول خدا بود؛ آنان به امیرالمومین بدگویی می کردند و یکی از وظایفی که برای سخنرانان تعیین شده بود دشنام دادن به امام علی(ع) بالای منابر و در سخنرانی ها بود.

وی با اشاره به تبلیغات زهرآگین جریان جاهلیت علیه اهل بیت(ع) گفت: اگر امام حسین(ع) قیام می کند و امروز کل بشریت نام ایشان را تقدیس می کند به دلیل این است که کار امام حسین(ع) برای خدا بود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) در اوج اخلاص قرار داشت ابراز کرد: اخلاص دارای سه کلاس است که کلاس اول معامله با خداست؛ یعنی اگر در راه خدا کاری انجام دهید پاداش آن را از خداوند باری و تعالی دریافت خواهید کرد. کلاس دوم «هبه» است بدین معنا که انسان وقتی در راه خدا چیزی می دهد انتظاری ندارد که به ازای هدیه ای که داده چیزی را بگیرد.

وی در بیان کلاس سوم اخلاص اظهار داشت: کلاس سوم اخلاص «بذل» است که امام حسین(ع) در اوج کلاس بذل قرار داشت.، یعنی کسی که چیزی را در راه خدا داد انتظار و توقعی ندارد و تفاوت آن با کلاس هبه آن است که در کلاس هبه ممکن است انسان توقعی هرچند ناچیز داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان سخنان خود بر مراقبت از دین توصیه کرد و گفت: از فرهنگ انقلاب اسلامی و دین داری مراقبت کرده و از آن فاصله نگیرید؛ شاید زمانی از خواب شوید که دیگر جامعه به سمتی سوق کرده که با فضای دین ما هیچ سنخیتی نداشته باشد./833/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات