۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۳۷۳۶۷
اربعین؛

پیام مهم اربعین و عاشورا صبر و استقامت است

استاد حوزه علمیه شوش در حاشیه راهپیمایی اربعین در چذابه، صبر و استقامت امام حسین(ع) در مقابل ظالمان را از مهم ترین پیام های اربعین و عاشورا دانست.
حجت الاسلام چنانی

حجت الاسلام عبدالکاظم چنانی، استاد حوزه علمیه شهرستان شوش دانیال در حاشیه راهپمایی اربعین حسینی در مرز چذابه و در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: امام حسین(ع) تمامی اهل بیت و یاران خود و حتی جسم مبارک خود را تقدیم خداوند متعال و اسلام کرد؛ لذا زنده نگه داشتن مراسماتی از قبیل اربعین حسینی برای این امام همام بسیار با ارزش است.

استاد مدرسه علمیه امام صادق(ع) الوان در ادامه بیان داشت: دشمنان اسلام و شیعه بدانند که مردم عاشق مکتب عاشورا و اباعبدالله الحسین(ع) هستند و از این راه با عزت بر نخواهند گشت.

حجت الاسلام چنانی تصریح کرد: ما شیعیان از امام حسین(ع) می توانیم دروس صبر و استقامت و مقابله با ظلم را به خوبی یاد بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت تمسک و توسل به اهل بیت علیهم السلام، ابراز داشت: تا زمانی که ما به اهل بیت علیهم السلام و امام حسین(ع) توسل و تمسک کنیم، به طور قطع پیروز میدان نبرد با دشمنان، ما خواهیم بود؛ زیرا مکتب آن امامان همام بهترین الگو برای جامعه ما به حساب می آید.

استاد مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شاوور بیان داشت: خدمات رسانی مواکب به زوار در اربعین امسال در حقیقت در حد ممتاز و بسیار مطلوب بوده است و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به طور خودجوش مواکب خود را راه اندازی کرده اند که این یک فرهنگ بسیار خوب و ممتاز به شمار می آید.

این واعظ و کارشناس مسائل دینی در ادامه ابراز داشت: در جوار مواکب موضوعی که توجه بنده را به خود جلب کرد، اهمیت مردم و زوار و نیز متولیان مواکب به نظافت بود که انصافا به این مسئله نظافت اهمیت زیادی داده شد و در حد امکان رعایت نظافت صورت گرفت.

حجت الاسلام چنانی در پایان اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی امسال مشت محکمی بر یاوه گویی های دشمنان اسلام و مکتب ناب اهل بیت علیهم السلام بود؛ از این رو ما باید نعمت راهیپمایی اربعین  که مایه آگاهی بخشی جامعه است را قدر بدانیم./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات