۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۳۷۳۵۸
حجت الاسلام رسایی:

تجمع اربعین تمرینی برای زندگی دوران مهدویت است

مدیر مسؤول هفته نامه ۹ دی سبک زندگی پیاده روی اربعین حسینی را تمرینی برای زندگی دوران مهدویت بیان کرد و گفت: برابری انسان ها در خدمت رسانی بدون در نظر گرفتن جایگاه و شخصیت آن ها از ویژگی مراسم اربعین حسینی است.
رسایی در کربلا رسایی در کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رسایی، مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی شامگاه امروز در مراسم اربعین حسینی در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران در کربلای معلا، اربعین حسینی را مانور قدرت منتظران ظهور امام عصر(عج) دانست و گفت: پیاده روی و تجمع بزرگ اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و تیری در قلب دشمن است.

وی افزود: جمعیت بالای شرکت کننده در مراسم اربعین مانند رودهای کوچک جاری هستند که در مسیرهای مشخص به هم می پیوندند و دریایی عظیم انسانی را در کربلا پدید می آورند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که دست الهی پشت راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قرار دارد، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت اربعین نتیجه پیام رسانی و رسالت زینبی است که سینه به سینه تا به امروز امتداد پیدا کرد.

وی با بیان مشکلات و سختی های سفر اربعین تاکید کرد: جنس سفر اربعین با دیگر سفرهای زیارتی کربلای معلا متفاوت است زیرا دریچه و سبک زندگی جدیدی به روی محبان سیدالشهدا(ع) گشوده می شود.

حجت الاسلام رسایی سبک زندگی پیاده روی اربعین حسینی را تمرینی برای زندگی دوران مهدویت بیان کرد و گفت: برابری انسان ها بدون در نظر گرفتن جایگاه و شخصیت آن ها از ویژگی مراسم اربعین حسینی است و تنها ملاک برای پذیرایی از زائران از سوی خادمان سیدالشهدا(ع) زائر بودن امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: کسی از زائران در زیارت اربعین حسینی، دغدغه غذا و اسکان ندارد و ایثار افراد شرکت کننده در این مراسم یک موضوعی خارج از چارچوب های زندگی معمول جامعه بشری است.

مدیرمسؤول هفته نامه9 دی با اشاره به فشار و سرکوب شدید حکومت صدام برای ممانعت از برگزاری مراسم راهپیمایی و زیارت اربعین، تصریح کرد: آتش و حرارت فروخورده اربعین حسینی بعد از سقوط صدام بیشتر از گذشته زبانه کشید و امروز شاهد یک اجتماع جهانی هستیم.

وی به سانسور شدید مراسم پیاده روی اربعین از سوی رسانه های غربی پرداخت و اظهار داشت: رسانه های غربی که به خاطر روی دادن حادثه ای برای یک لاکپشت انبوهی از خبر تولید می کنند، در برابر اجتماع بزرگ جهانی اربعین سکوت اختیار کردند و این بهترین نشانه قرار گرفتن اربعین در مسیر درست خود است.

حجت الاسلام رسایی با انتقاد از موانع مختلف برای سفر اربعین حسینی از سوی برخی مسؤولان، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسؤولان اجرایی به جای کمک در جهت ارزان برگزار شدن و حضور بیشتر زائران در اربعین، کارشکنی می کنند و در ساده ترین تحلیل باید گفت که این افراد متوجه عظمت و حقیقت اربعین نیستند.

وی افزود: در مسیرها و آزمایش های مختلف، شاهد برملا شدن چهره های نفاق در کشور بودیم که از جمله این حوادث فتنه و کودتای سال 88 و تحمیل نامه برجام بود و مردم حقیقت درونی آن ها را شناختند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اخلاص و تبعیت کامل از ولایت را مهمترین معیار برای قرار گرفتن در زمره یاران امام عصر(عج) بیان کرد و گفت: کسانی که به جای رفتن در مسیر ولایت الهی در مقابل اراده ولایت الهی استکبار بورزند و از خدا دور شوند، پایان خوبی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: زائران اربعین در روز اربعین با سیدالشهدا(ع) برای محکم کردن پیوند خود با ولایت و دور شدن از گناه عهد ببندند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات