۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۳۷۳۲۹
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

اربعین نشانه ارتباط تنگاتنگ با قرآن و اهل بیت است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه اربعین با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت ارتباط تنگاتنگ دارد، گفت: اجتماع اربعین با احساس ترین و عاشقانه ترین اجتماع کیفی بشر و برگرفته از شور و شعور است.
حجت الاسلام مبلغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان، ظهر امروز در جمع نمازگزاران در مصلی الدیر خرم آباد، گفت: اربعین حسینی مصداق یک اجتماع مطلوب است و هر ساله میلیون ها نفر در این اجتماع حضور دارند.

وی از پیاده روی اربعین به عنوان عظیم ترین اجتماع کنونی بشر یاد کرد و افزود: در هیچ جای جهان اینگونه اجتماعی وجود ندارد و اربعین به عنوان حرکتی پررنگ همه نظرها و نگاه ها، رسانه ها و تحلیل گران را به خود جلب کرده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه با کیفیت و گسترده بودن، حضور اقوام مختلف، هدفمند و حول محور قرآن و اهل بیت (ع) بودن چهار شاخصه اجتماع اربعین حسینی از دیدگاه اسلام است، عنوان داشت: اجتماع اربعین با احساس ترین و عاشقانه ترین اجتماع کیفی بشر بوده و برگرفته از شور و شعور است.

وی با بیان اینکه اجتماع اربعین منحصر به یک قوم یا کشور و منطقه خاصی نیست و هر ساله میلیون ها نفر از اقوام و کشورهای مختلف حضور دارند که بعد از اجتماع حج فرا گیرترین اجتماع اقوام و افراد مختلف است، اظهار داشت: اجتماع اربعین در بالاترین سطح و ضریب اجتماع از دیدگاه اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه به صورت معجزه آسایی افکار عمومی واحد در اربعین شکل می گیرد، افزود: در اجتماع اربعین  نگاه همگان به نهضت حسینی، ظلم ستیزی و بیزاری از یزیدیان است.

وی با اشاره به اینکه اربعین ارتباط تنگاتنگ با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت دارد، ادامه داد: انقلاب امام حسین(ع) دربرگیرنده سنت و مسیحیان بود، مسلمانان به اربعین احتیاج دارند و اربعین حسینی هیچ گونه زاویه ای با اهل سنت ندارد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه در دنیای کنونی اتحادهای مختلفی در حال شکل گیری است، گفت: در دنیای کنونی که دنیا در حال جهانی شدن است، هر مجموعه ای که هویت و اتحاد گسترده تری داشته باشد، برنده است و اربعین حسینی نماد اتحاد ما است./9459/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات