۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۳۷۳۲۲
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

مجریان صالح و پایبندی به قانون؛ عامل سعادت جامعه

آیت الله حسینی بوشهری به عوامل کلیدی در سعادت انسان پرداخت و گفت: قانون مترقی، مجریان صالح و پایبندی مردم به قانون عواملی هستند که موجب سعادت یک جامعه می شود، اگر قانون وجود داشته باشد و مجریان صالحی نباشد، این عدالت در جامعه وجود نخواهد داشت و جامعه سعادتمند نخواهد شد.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر به بررسی ابعاد حادثه عاشورا پرداخت و گفت: حادثه عاشورا از دو منظر قابل بررسی است که در نگاه اول حادثه عاشورا جریانی عادی و معمولی است، از این رو افراد زمانی که به قضاوت درباره آن می نشینند آنچه مطرح می کنند آن است که امام حسین(ع) مقابل یک حاکم ظالم مبارزه کرد و به شهادت رسید و لشکر مقابل پیروز شد که این نوع نگاه نگاهی سطحی و غیرعمیق است.

 نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری به نگاه و منظر دوم حادثه عاشورا پرداخت و بیان داشت: از منظر دوم قیام امام حسین(ع) تنها مبارزه با شخص نیست بلکه یک مبارزه با جریان است که در طول تاریخ وجود دارد و مبازه با گمراهی و ذلت انسان است.

وی با بیان اینکه نگاه به این دو منظر برای تعیین فرد پیروز با توجه ملاک ها و شاخص ها متفاوت است ابراز داشت: اگر بر اساس منظر دوم به این حادثه عاشورا نگاه کرد کسی که در ظاهر پیروز شده در اصل شکست خورده است.

آیت الله حسینی بوشهری زیارت اربعین را یکی از نشانه های مومن عنوان کرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) خواندن 51 رکعت نماز در طول روز که 17 رکعت واجب و مابقی مستحب است، پیشانی برخاک ساییدن، انگشتر در دست راست کردن، بسم الله بر زبان جاری کردن و مداومت بر زیارت اربعین را از نشانه های انسان های مومن عنوان می کنند و این نشان از عظمت زیارت اربعین است که جزء نشانه های مومن قلمداد می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: در واقعه عاشورا جبهه وافادار به ارزش ها تمام هستی خود را برای جهالت زدایی از جامعه بشری فدا می کند و جبهه مقابل به دنبال قدرت طلبی و دنیاپرستی است و در مقابل حق ایستادگی می کند.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) با رسالت خود تحولاتی را در جامعه ایجاد کرد ابراز داشت: این حضرت توحید را به جای شرک و بت پرستی، عدالت را به جای ظلم و محبت را جایگزین کینه کرد. پیامبر اکرم(ص) برای پس از خود طراحی کرد تا جامعه دچار فقدان رهبری نباشد.

آیت الله حسینی بوشهری به عوامل کلیدی در سعادت انسان پرداخت و گفت: قانون مترقی، مجریان صالح و پایبندی مردم به قانون عواملی هستند که موجب سعادت یک جامعه می شود. اگر قانون وجود داشته باشد و مجریان صالحی نباشد، این عدالت در جامعه وجود نخواهد داشت و جامعه سعادتمند نخواهد شد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری قرآن کریم را قانون مترقی و عترت پیامبر و اهل بیت(ع) را مجریان صالح عنوان کرد و اظهار داشت: داشتن قانون مترقی و مجریان صالح تنها کافی نیست بلکه وجود عنصر سوم یا مردم مهم است تا منجر به سعادت یک جامعه شود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما در معرض تهدیدات و ناهنجاری ها و ولنگاری ها قرار دارد گفت: اگر کسی با این مساله مقابله نکند چه اتفاقی می افتد؟ امام حسین(ع) برای جلوگیری از ضد فرهنگ هایی که بود عزیزان خود را به میدان جنگ آورد./833/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات