۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۳۷۳۱۶
امام جمعه خوی:

آمریکا، اسرائیل و عربستان به دنبال انتقام از محور مقاومت هستند

حجت الاسلام شکوری با اشاره به رویدادهای اخیر منطقه مرتبط با عربستان و استـعفای سـعد حـریری عـامل عـربـستـان در لبنان، گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان به دنبال انتقام از محور مقاومت، حزب الله و مردم لبنان هستند.
حجت الاسلام موسوی شکوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تحولات منطقه در ارتباط با عربستان، گفت: تمام این رویدادها در پی شکست های دشمنان از مقاومت اسلامی در منطقه است.

وی با بیان اینکه استـعفای سـعد حـریری عـامل عـربـستـان از مسؤولیت نخست‌وزیری لبنان با دستور سعودی‌ها از نمونه های بارز دخالت های سران مدعی عربی است، افزود: ترامپ تاجر از این رویدادها به دنبال خلق فرصتی برای فروش سلاح به عرب ها و دوشیدن شیر آنها است.

امام جمعه خوی با اشاره به بازداشت تعدادی از شاهزادگان سعودی، تصریح کرد: ولیعهد عربستان می‌خواهد قبل از مرگ پدرش با حمایت آمریـکا به ویژه حمایت ترامپ از این بازداشت ها، شاهـزادگان مدعی حکومت را از میـان بردارد.

وی ادامه داد: از دیگر رویدادهای مرتبط با عربستان حمله موشکی مبارزان یمن به فرودگاه ریاض عربستان بود که طی آن ترامپ و سعودی‌ها  ایران را متهم به کمک رساندن به یمنی‌ها کردند، تمام این رویدادها با هدف تشنج آفرینی در منطقه است.

حجت الاسلام شکوری با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل به دلیل شکست‌های زنجیره‌ای اخیر به دنـبال انتقام‌گیری از مقـاومت اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: این اقدامات برای انتقام از ملت لبنان و  حزب الله در منطقه از سوی اسرائیل و به دست عربستان انجام می شود.

وی هدف دشمنان از این اقدامات را مهار کردن قدرت منطقه‌ای جمـهوری اسـلامی ایـران دانست و گفت: از جمله اهداف مهم و مشترک استکبار جهانی و رژیم جعلی اسرائیل و رژیم منحوس عربستان تقابل با قدرت نظام اسلامی در منطقه است.

امام جمعه خوی با اشاره به تداوم استفاده ترامپ و بهره کشی رییس جمهور آمریکا از عربستان، خاطرنشان کرد: عربستان بداند که دشمنان ملت ایران شاخشان شکست و عربستان در برابر عزم این ملت عددی به حساب نمی آید.

وی ادامه داد: 11 نوامبر پایان جنگ جهانی اول در سال 1918 میلادی با  9 میلیون کشته، 22 میلیون معلول جنگی و مفقود شدن 9 میلیون است، این جنگ را غربیان و اروپاییان و به‌اصطلاح مدافعان حقوق بشر و صلح دوستان بر بشریت تحمیل کردند که آثار تخریبی بسیاری را به دنبال داشت./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات