۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۳۷۲۳۹
آیت الله دری نجف آبادی:

محبت به اهل بیت عامل شکل گیری گردهمایی اربعین است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: عامل شکل گیری گردهمایی عظیم اربعین حسینی، محبت به اهل بیت(ع) و تبری، تنفر و اعلام انزجار از ظالمان و مستکبران جهان است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در مصلای بیت المقدس اراک ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، بیان کرد: عامل شکل گیری گردهمایی عظیم اربعین حسینی، محبت به اهل بیت(ع) و تبری، تنفر و اعلام انزجار از ظالمان و مستکبران جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مناجات امام صادق(ع) با خداوند متعال که فرمود ای خدایی که به اهل بیت(ع) کرامت دادی، اظهار داشت: امام سجاد(ع) نیز در جلسه یزید خطاب به آنان فرمود: خداوند به ما کرامت عطا کرده است.

امام جمعه اراک ادامه داد: کرامتی که خداوند متعال به اهل بیت(ع) عطا کرده، کتابی ژرف است که انتها ندارد.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: امام صادق(ع) در ادامه مناجات خود با خداوند متعال می فرمایند، ای خدایی که رسالت را بر ما تمام کردی، به این معنی که بار عظیم رسالت حضرت محمد(ص) بر عهده اهل بیت(ع) قرار داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امام صادق(ع) در راز و نیاز خود با خداوند می فرمایند، ای خدایی که ما را وارث انبیا قرار دادی و امت های گذشته را به ما ختم کردی، به این معنی است که پیامبر اکرم(ص) آخرین نبی بودند و اهل بیت(ع) از نسل ایشان هستند.

امام جمعه اراک با بیان این که پایان هر نامه را برای اعتبار مهر و امضا می زنند، بیان کرد: پایان نبوت، با وجود پر برکت و رسالت حضرت محمد(ص)، مهر شده است.

آیت الله دری نجف آبادی به شرح ادامه مناجات امام صادق(ع) پرداخت و گفت: این امام همام به خداوند می فرماید: ما را وصی قرار دادی و علم مابقی، گذشته و آینده را به ما عطا کردی، تا کس دیگری ادعای جانشینی نکند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اولین و آخرین علم در سینه محمد بن عبدالله(ص)، امام صادق(ع) و امام زمان(عج) است.

امام جمعه اراک افزود: صندوق اسرار خداوند، قلب نورانی خاتم الاوصیا، امام زمان(عج) است و مردمی که قلب، فطرت، چشم، زبان و دست پاکی دارند دلداده اهل بیت(ع) هستند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به ادامه مناجات امام صادق(ع) با خداوند و دعای حضرت ابراهیم خلیل الله، اظهار داشت: هزاران دل،  دلداده اهل بیت(ع) هستند و مصداق بارز آن امام حسین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که در زمان متوکل، کسانی که قصد زیارت امام حسین(ع) را داشتند دست و پایشان را قطع می کردند، گفت: امروزه دشمنان اسلام، شاهد شور و عشق جهانی به امام حسین(ع) هستند و دعای حضرت ابراهیم خلیل الله تبلور پیدا کرده است.

 امام جمعه اراک با اشاره به دعاهای امام صادق(ع) که از سوی معاویه بن وهب نقل شده است، بیان کرد: خدایا من، برادرانم و زائران قبر پدرم امام حسین(ع) را بیامرز.

آیت الله دری نجف آبادی با استفاده از بخشی از دعای امام صادق(ع)  در رابطه با علاقه و محبت اهل بیت(ع)، اظهار داشت: مردم عراق به دلیل علاقه و محبتی که به اهل بیت(ع) دارند، درآمد یکساله خود را در خدمت به زائران اربعین حسینی صرف می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: زمانی که مردم نسبت به اهل بیت(ع) فداکاری می کنند، بالعکس آن نیز اتفاق می افتد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: امام صادق(ع) به خدا فرمودند، ای خدای بزرگ مردم به آنچه که در پیش روی تو است و به ما صله و لطف داری، امیدوار هستند، یعنی هر چه تفضلات الهی بر وجود نورانی اهل بیت(ع) اضافه شود، به تمامی ما خواهد رسید و آن ها واسطه فیض هستند.

آیت الله دری نجف آبادی با استفاده از بخشی از دعای امام صادق(ع)  در رابطه با خشنودی حضرت محمد(ص)، بیان کرد: زائران اربعین حسینی، خشنودکنندگان قلب مطهر خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) و اولیا الهی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به بخشی از مناجات امام صادق(ع) که خشنودکنندگان پیامبر اکرم(ص)، دعوت اهل بیت(ع) را اجابت می کنند، اظهار داشت: سفره کرامت اهل بیت(ع) در سراسر جهان گسترده شده است، خداوند متعال اکرم الاکرمین است و تجلی کرامت خدا در عالم  در وجود مبارک اهل بیت(ع) است.

امام جمعه اراک با بیان سخاوت حاتم طایی، گفت: حاتم طایی روزانه بیش از ۱۰۰ شتر و کبوتر قربانی کرده و در راه خدا انفاق می کرد، در حالی که خود به طعام ساده ای قانع بود.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: حاتم طایی حقیقی اهل بیت(ع) هستند که خودشان را برای رساندن سایر انسان ها به کمال، واسطه قرار داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این نکته که خیمه امام حسین(ع) اختصاص به چهار دیواری کربلا ندارد، اظهار داشت: خیمه سیدالشهدا(ع) در تمامی عوالم زده شده است و چتر محبت ایشان، ملک و ملکوت را در یکدیگر نوردیده است.

امام جمعه اراک در رابطه با اهداف گردهمایی عظیم اربعین حسینی، گفت: مردم سراسر جهان با پیاده روی اربعین، عکس العمل و خشم خود را نسبت به آمریکا، اسرائیل، وهابیان و داعش تکفیری ملعون ابراز می کنند.

به گزارش رسا، مردم عزادار و هیأت های مذهبی استان مرکزی امروز در اربعین حسینی با حضور در بقاع متبرکه و با برپایی آیین زنجیرزنی در چهلمین روز شهادت سالارشهیدان مرثیه سرایی کرده و به سوگ نشسته اند.

همزمان با اربعین حسینی مردم ولایتمدار استان مرکزی با برپایی محافل و مجالس خانگی و آیین های دعا و سوگ در عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

جای جای استان مرکزی در غم عزای سالارشهیدان یکپارچه ماتم و عزادارشده و علاقه مندان به اباعبدالله الحسین(ع) در فراق آن حضرت و ظلمی که در حق آنان شد، اشک ریزان بر سر وسینه می زنند.

آیین همیشگی اربعین حسینی در استان مرکزی با یاد و نام شهدای مدافع حرم از شور حال خاصی برخوردار است و مداحان و ذاکران اهل بیت علاوه بر پرداختن به مصائب حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع) و یارانش، با بیان معصومیت و مظلومیت شهیدان مدافع حرم، ایثار و فداکاری آنان را در دفاع از حریم اهل بیت(ع) یادآور شدند.

کوی و برزن استان مرکزی امروز شاهد خیل عزادارانی است که در دسته‌های باشکوه سینه‌زنی و زنجیرزنی‌ به سوگواری برای امام مظلومشان حضرت حسین‌بن علی(ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل عباس(ع) و دیگر یاران آن حضرت در کربلا پرداختند.

اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی استان مرکزی در اربعین حسینی با به راه انداختن کاروان های غم و سیاه کردن سر در اماکن عمومی، مساجد، خانه ها و مغازه ها ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

از ساعت های اولیه امروز، اقشار مختلف مردم شهر اراک با برنامه ریزی قبلی در میدان اصلی شهر(میدان شهدا) تجمع کردند و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به سمت مصلی بیت المقدس اراک به راه افتادند.

عده ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر اراک نیز با توزیع نذری از عزاداران سوگوار پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت (ع) را نشان دادند.

مردم مومن شهرستان خمین نیز با حضور در بیت تاریخی امام راحل در چهلمین روز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.

یکی از برنامه های اربعین حسینین در استان مرکزی حضور مردم برخی شهرستان ها در طرح «جاماندگان اربعین» است و دوستداران خاندان عصمت و طهارت با شرکت در آیین پیاده روی به سوی اماکن مذهبی و دینی از جمله امامزادگان ارادت قلبی خود را به سالار شهیدان امام حسین (ع) نشان می دهند.

آیین های عزاداری و حرکت دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در شهرستان های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات، تفرش، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات