۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۳۷۱۸۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

زائران اربعین حسینی، سفیران قیام عاشورا هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: زائران اربعین حسینی سفیران قیام عاشورا، سیدالشهدا(ع) و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، گفت: اربعین فرصتی برای هم اندیشی مردم جهان در راستای کشف حق و حقیقت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان این نکته که بسیاری از مردم جهان به دنبال حق هستند، اظهار داشت: دانشمندان و محققان جهان با مشاهده گردهمایی عظیم اربعین حسینی، به تحقیق در رابطه با اهداف این اجتماع میلیونی خواهند پرداخت وطرفدار حق و حقیقت خواهند شد.

حجت الاسلام صالحی خاطر نشان کرد: آیات و روایات دین مبین اسلام به برکت ایام عزاداری امام حسین(ع) بیشتر مطرح شده و سبب گسترش فرهنگ دینی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: گسترش فرهنگ دینی سبب ایجاد تحولات اجتماعی و فرهنگی، برقراری عدل و مبارزه با استکبار در جهان خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی اشاره به این نکته که زیارت امام حسین(ع) از آرزوهای مردم در نسل های گذشته بوده است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به برکت خون شهدا و دعاهای آنان زمینه برای زیارت سیدالشهدا(ع) فراهم شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: امیدواریم که دولت با فرهنگ سازی، اهداف گردهمایی عظیم اربعین حسینی و پیام عاشورا را برای زائران امام حسین(ع) تبیین کند.

حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد تا تدابیری را برای برقراری امنیت و تسهیل امنیت زائران اربعین حسینی بیندیشد.

حقوق مسلم زائران اربعین حسینی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه به این که زائران اربعین حسینی سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران و سیدالشهدا(ع) هستند، اظهار داشت: زائران اربعین حسینی موظف هستند که با اخلاق، رفتار و کردار مناسب و رعایت قانون نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق آداب اسلامی را دنبال کنند.

حجت الاسلام صالحی در رابطه با حقوق مسلم زائران اربعین حسینی که باید از سوی مسؤولان اجرایی فراهم شود، گفت: مسؤولان اجرایی وظیفه دارند با فراهم کردن امکانات در مرزها و تامین امنیت زائران اربعین حسینی سفر را برای آنان تسهیل کرده و در مقابل سوء استفاده های اقتصادی به صورت قاطع ایستادگی کنند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات