۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۳۷۱۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

اربعین، نماد عزت و انسجام جهان اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه همایش بزرگ اربعین، نماد عزت و انسجام جهان اسلام است، گفت: کنگره عظیم اربعین نماد اقتدار، قدرت، همبستگی و وحدت مسلمانان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز

حجت الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز،  گفت: اربعین نقطه مشترک تمامی آزادگان و آزادمردان دنیا برای مقابله با ظلم، اجرای امر به معروف و مشخص شدن مرز فاسق و ظالم با حق طلب است.

کنگره عظیم اربعین مظهر همبستگی و وحدت مسلمانان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه همایش بزرگ اربعین، نماد عزت و انسجام جهان اسلام است، گفت: کنگره عظیم اربعین مظهر اقتدار، قدرت، همبستگی و وحدت مسلمانان است.

حجت الاسلام مسعودی با بیان اینکه اربعین نشانه های ظهور امام زمان(عج) و برقراری عدل در جهان است که باید با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود، گفت: به فرموده امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه های مومن زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: امروز مسلمانان و شیعیان جهان با حضور در گردهمایی بزرگ عظیم اربعین به استکبار جهانی و دشمنان اسلام ثابت کردند با قدرت و وحدت به آسانی نقشه ها و توطئه های شوم آنان را نقش بر آب خواهند کرد.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به گریستن پادشاه حبشه پس از شنیدن آیات قرآن کریم از جعفر طیار، بیان کرد: قرآن در این باره می فرماید صورت هایشان را دیدید که به سبب معرفتی که از خداوند متعال داشتند،خیس از اشک شد ؟ آن ها نسبت به پروردگارشان مومن بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان این که ماهاتما گاندی پشت استعمارگر پیر، انگلستان را با اقتصاد مقاومتی به خاک کشید، اظهار داشت: گاندی با این که مسلمان و شیعه نبود، به تبعیت از قیام امام حسین(ع) با ۷۲ نفر به سازمان ملل رفت و در مقابل ظلم ظالمان ایستاد.

وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال زائران اربعین حسینی

با اشاره به سخنی از امام حسین(ع) که اگر هیچ دینی ندارید و از معاد نمیترسید، لا اقل آزاده باشید، افزود: ماهاتما گاندی به تبعیت از همین سخن در مقابل ظلم ظالمان انگلیسی ایستاد و کشور و مردم خود را از بندگی سلطه گران نجات داد.

در رابطه با وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال زائران اربعین حسینی، بیان کرد: دولت باید شرایط لازم رفت و آمد را فراهم کرده، موانع را از بین ببرد، سبب تقویت، رشد و تعالی ایمان مردم جامعه شده و مبلغ و محرک حرکت عظیم اربعین حسینی باشد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز در ادامه گفت: مسؤولان اجرایی موظف هستند امنیت زائران حسینی را فراهم کرده و هزینه های ایاب و ذهاب، صدور روادید و اعزام زائر را کاهش دهند تا مردم با خاطری آسوده و مشتاقانه قدم در راه کربلای حسینی گذاشته و پس از بازگشت مبلغان حرکت باشند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات