۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۳۷۱۴۲
اربعین:

اربعین حرکت جمعی مسلمانان و آزادی خواهان در مقابل ظلم و ستم است

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه همایش پیاده روی اربعین یک نوع انقلاب و حرکت جمعی همه مسلمانان و آزادی خواهان در مقابل ظلم و ستم است، گفت: اربعین محور وحدت برای همه مسلمانان و آزادی خواهان و انسانهای با معرفت محسوب می شود.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به اهمیت و فضیلت زیارت اربعین و حضور گسترده در مراسم اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: یکی ازنقاط موفقیت و شکوفایی در نهضت امام حسین(ع) روز اربعین آن امام بوده که نقطه شکوفایی نهضت امام حسین(ع) علیه ظلم و ستم است.

وی با بیان اینکه در اسلام و روایات بر زیارت امام حسین(ع) تأکید فروان شده است، افزود: زیارت امام حسین(ع) استمرار راه آن حضرت بوده و زیارت آن حضرت شناسایی و معرفت پیدا کردن به نهضت امام حسین(ع) که نهضت دین خواهی و ارزش گرایی در مقابل ظلم و ستم  و کوتاه نیامدن در مقابل استکبار است.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: از این رو نهضت حسینی یک نهضت ریشه دار است که ائمه معصومین و اولیای الهی بر آن تأکید فروان کردند و نهضت  انقلاب اسلامی نیز برگرفته شده از نهضت امام حسین(ع) است، حضرت امام خمینی(ره) نیز فرمودند « نهضت ما از نهضت کربلا شروع می شود» و نهضت  حسینی یک نهضت ماندگار و پایدار در تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: همایش پیاده روی  روز اربعین  یک نوع انقلاب و حرکت جمعی همه مسلمانان و همه آزادی خواهان در مقابل ظلم و ستم است؛ اربعین وحدت همه شیعیان و اهل سنت بوده و اربعین نقطه محور وحدت برای همه مسلمانان و آزادی خواهان و انسانهای با معرفت است.

وی با تأکید بر اینکه اربعین یک مانور سیاسی بزرگ در جهان است، خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی همه مسلمانان یک راه را انتخاب کردند و آن هم راه امام حسین(ع) است که این انتخاب و حرکت میلیونی همه شیعیان زنگ خطری بزرگ برای استکبار جهانی است و این حرکت خودجوش نقطه موفقیت اربعین به شمار می رود.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: افزون بر اینکه اربعین نقطه وحدت و مبارزه با کفر است عواطف انسانی نیز در آن دخیل است و همه به نوعی ارادت خود را به زائرین آن حضرت نشان می دهند و برای رفاه حال زائرین تلاش می کنند.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: بنابراین نام امام حسین(ع)  را کسی نمی تواند از اذهان پاک کند، کسی نمی تواند نهضت حسینی را خاموش کند و هرسال اریعین حسینی باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار می شود.

وی در پایان گفت: تحقق ظهور امام زمان(عج) نیز یکی از اهداف همایش پیاده روی اربعین حسینی است./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات