۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۳۷۰۵۶
رییس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان:

آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان وضعیت بحرانی دارد

رییس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان وضعیت بحرانی دارد و کمبود شدید فضای آموزشی و پرسنلی در این استان موضوع مهمی است.
محمدنعیم امینی‌فرد، نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محمدنعیم امینی‌فرد، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس و رییس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر کشور و اقشار مختلف مردم در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد گفت: استانی که به نظر می‌رسد محرومیت آن سوژه رسانه‌ها است استعدادهای خوبی دارد.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان همواره به هویت ایرانی اسلامی خود پایبند بوده‌ و اوج آن را در انتخابات‌های متعدد نشان داده‌اند.

امینی‌فرد با اشاره به برخی از مشکلات سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سند توسعه استان باید به طور عملیاتی تدوین شود، گرچه شاهد سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت‌ها بوده ایم اما امروز وضعیت معیشت مردم و نرخ بیکاری وضعیت خوبی نیست، مرز خاکی و آبی ما فرصت بسیار خوبی است اما استفاده کنونی ما از مرز استفاده بهینه‌ای نیست، ضمن اینکه باید به بخش خصوصی استان توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان وضعیت بحرانی دارد؛ کمبود شدید فضای آموزشی و پرسنلی مطلب مهمی است، همچنین وضعیت نابسامان راه‌های ارتباطی نیاز به توجه دارد؛ گرچه اهتمام در توسعه راه آهن وجود دارد؛ اما استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی اعم از سیستانی و بلوچ نیز باید فراهم شود.

رییس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اصل قرار دادن مردم اظهار داشت: تکریم مردم باید تداوم یابد و توجه به جوانان و بانوان بهتر از چند سال اخیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان متفق هستند و تلاش خواهند کرد با حمایت از نماینده عالی دولت به مطالبات مردم رسیدگی کنند./831/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات