۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۳۷۰۴۲
حجت الاسلام ذوالنور:

آمریکا درصدد حفظ برجام با ایجاد مانع برای بهره مندی ایران است/ در بحث دفاعی اجازه فضولی و دخالت به هیچ کشوری نمی دهیم

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود که پیش بینی می شود که بیرون نرود، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام ذوالنوری

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به یاوه گویی های سران استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: یاوه گویی های ترامپ و ارسال موضوع بررسی اجرا و عدم اجرای تعهدات ایران به کنگره نشانه استصیال است.

وی افزود: این موضوع در اختیار خود ترامپ بود که تأیید را رد کند اما به کنگره فرستاد تا زمان بخرد، اگر ترامپ می خواست برجام را رد کند در اختیار خودش بود و می توانست این کار را انجام دهد، همین که رییس جمهور آمریکا این کار را نکرد چون فضا را مثبت ندیدند و در این زمینه استیصال دارند.

رییس کمیته هسته ای مجلس با بیان این که یاوه های ترامپ هیچ سندی ندارد، اظهار داشت: در برابر اظهارات رییس جمهور آمریکا سران غالب کشورها ایستادند و کسی حمایت نکرد، حتی در جلسه ای که مرسوم است بعد از سخنرانی رؤسای جمهور کف ممتد می زنند این کار صورت نگرفت.

وی ادامه داد: اظهارات ترامپ مورد قبول جامعه جهانی و کشورهای جهان نبود، کنگره حدود 2 ماه فرصت دارد که مسأله هسته ای را بررسی کند، جمهوری اسلامی ایران همه گونه آمادگی برای وضعیت های مختلف را دارد که متناسب با تأمین منافع کشور اقدام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر آمریکا از برجام خارج شود که پیش بینی می شود که بیرون نرود، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت، بهترین گزینه برای آمریکا این است که برجام را حفظ کنند اما اجازه ندهند که ایران از مواهب آن بهره مند شود.

وی عنوان کرد: اگر آمریکا بخواهد تحریم های جدید داشته باشد باید به بهانه مسأله موشکی باشد که ما در بحث دفاعی اجازه فضولی و دخالت به هیچ کشوری نمی دهیم و از هیچکس اجازه نمی گیریم، از این رو ایران هم اقدام متقابل خواهد داشت، طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه که مجلس تصویب کرد کاملا زمینه های مختلف را برای مقابله پیش بینی کرده و یقینا در برابر هر عمل آمریکایی ها عکس العمل شدید ما مشاهده خواهد شد./1323/۳۰۲/ح

ارسال نظرات