۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۳۷۰۲۵
اربعین؛

پیاده روی اربعین همایش سازنده برای بیداری اسلامی است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی، همایشی سازنده برای بیداری اسلامی جهان است که باید با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک

حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی، همایشی سازنده برای بیداری اسلامی جهان است که باید با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به سخنی از امام حسن عسکری(ع)، بیان کرد: یکی از علامات مومن، خواندن زیارت اربعین است، نماز عمود و ستون دین مبین اسلام بوده و قیام امام حسین(ع) در راستای اقامه آن است.

دنیا نظاره گر حضور میلیونی مردم در گردهمایی اربعین است

حجت الاسلام حسینی مطلق با بیان این که تمام دنیا نظاره گر حضور میلیونی مردم در گردهمایی اربعین است، گفت: پیاده روی اربعین با حضور گسترده مردم جهان، در کشوری صورت می گیرد که زیرساخت های مناسبی نداشته و سالیان متمادی درگیر جنگ و اشغال آمریکا بوده و با وجود تمام مشکلات موجود، پذیرای ۲۰ تا ۲۵ میلیون زائر از دنیا است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به اینکه زائران اربعین حسینی، در مسیر ولایت گام بر می دارند، اظهار داشت: فضای معنوی موجود در طول مسیر کربلا، در هیچ قسمتی از کره زمین وجود نداشته و استفاده از آن برای تمامی افرادی که در این راه شرکت می کنند پر از خیر و برکت خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی مطلق بیان کرد: برنامه ریزی حکومت بنی امیه، در راستای حذف نام امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان از صفحه تاریخ بود، اما با اراده خداوند این امر میسر نشد و خون سیدالشهدا(ع) جریان ساز شد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک ادامه داد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) از تمامی فرصت ها، برای افشای نیت شوم بنی امیه  و بیان مظلومیت امام حسین(ع) و یاران ایشان استفاده کردند.

اربعین حسینی فرصتی برای مقابله با زیاده خواهی های مستکبران

حجت الاسلام حسینی مطلق به سخنی از امام سجاد(ع) خطاب به یزیدیان اشاره کرد و گفت: این امام همام خطاب به یزید فرمود: تو چه فکر کرده ای؟ الان ظهر است، اذان می گویند و در آن نام جد ما برده می شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به اینکه شیعه ارث امام حسین(ع) و یادگار ایشان است، اظهار داشت: دشمنان اسلام از تمام قدرت و ابزار خود برای مبارزه با شیعیان استفاده می کنند و وظیفه ما است که با جنگ نرم اربعین در مقابل آنان بایستیم.

حجت الاسلام حسینی مطلق در ادامه گفت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی، بهترین قدرت نمایی شیعیان و مسلمانان در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی های مستکبران است که باید ادامه داشته باشد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات