۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۳۷۰۱۹
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی:

توسعه حوزه های علمیه سبب ماندگاری اسلام می شود

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه توسعه حوزه های علمیه سبب ماندگاری اسلام می شود، گفت: حوزه های علمیه با برنامه های پسندیده خود به خوبی می توانند نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش برآب کنند.
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام علی شفیعی معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا استان مرکزی، با اشاره به ارتباط  بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، گفت: تعامل میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان مرکزی بی نظیر است. 

نقش آفرینی حوزه های علمیه در برابر دشمنان

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه توسعه حوزه های علمیه سبب ماندگاری اسلام می شود، گفت: حوزه های علمیه با برنامه های پسندیده خود به خوبی می توانند نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش برآب کنند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی بیان داشت: از جمله دلایل تعامل مناسب میان حوزه و آموزش و پرورش استان مرکزی می توان به ارتباط مناسب مدیران با یکدیگر، اعتقاد و باور هر دو مجموعه به اثرات کار و گرفتن خروجی مناسب به ویژه حضور مبلغین در طرح امین اشاره کرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی به عدم شناخت و دانش انسان در آغاز زندگی اشاره کرد و گفت: انسان در آغاز زندگی، فاقد هرگونه دانش و بصیرتی است.

حجت الاسلام شفیعی افزود: خداوند متعال در آیه ۷۹ سوره انعام می فرمایند: «إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ»، من روی خود را به کسی کردم که آفریننده آسمان ها و زمین است، من در ایمان خود خالصم.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: همانطور که در آیه ۷۹ سوره انعام  اشاره شده است، فطرت انسان خالی از هرگونه دانش است و به مانند نهالی است که  در هر جهتی قرار بگیرد در همان سو رشد پیدا می کند.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: در همایش کشوری که سالانه آبان ماه با هدف ارزیابی عملکرد سال گذشته و سیاست گذاری برنامه های پیش رو بر اساس اقتضای جامعه با حضور مدیران و معاونان پرورشی و مدیران حوزه علمیه هر استان در مشهد برگزار می شود، یکی از استان هایی که در موضوع تعامل بین حوزه و آموزش و پرورش، سرآمد و زبانزد وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه سراسر کشور بود استان مرکزی بود.

تفاهم نامه های همکاری حوزه علمیه و آموزش پرورش

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده میان حوزه و آموزش و پرورش، اظهار داشت: برنامه های مشترک حوزه و آموزش و پرورش، در قالب تفاهم نامه و سند تحول بنیادی ایجاد می شود و رویکرد این سند تربیتی است. 

حجت الاسلام شفیعی در رابطه با حضور مبلغین میان جوانان و پاسخ به شبهات آنان بیان کرد: مبلغین در قالب حلقه های معرفتی برای مشاوره، گفت و گو و پاسخ به سوالات و ابهامات اعتقادی، احکام و اخلاق در محله ها و مساجد فعال هستند و با اجرای طرح پیوند آسمانی، موانع ازدواج را در مناطق مختلف از سر راه جوانان برداشته و آن ها را به ازدواج آسان تشویق می کنند. 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی اضافه کرد: مبلغین در روستاها با برقراری ارتباط مستقیم با مردم، مشکلات اجتماعی و خانوادگی آن ها را برطرف می کنند.

حجت الاسلام شفیعی از آخرین اخبار مدارس امین خبر داد و گفت: سرکشی به مناطق و برگزاری جلساتی برای تثبیت و توجیه مدیران مجری طرح امین برای پاسخ به ابهامات و سوالات در شهرستان ها و مناطق مختلف در حال انجام است.

شایان ذکر است، بیش از ۳ هزار طلبه برادر و خواهر در مقاطع مختلف دروس حوزوی در 23 مدرسه علمیه استان مرکزی تحصیل می کنند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات