۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۵۳۶۹۴۷
حجت الاسلام والمسلمين عالي:

محبت اهل بيت نسبت به شيعيان الهي است

استاد سطح عالي حوزه علميه قم، گفت: محبت پدر و مادر به بچه غريزي است؛ اما محبت اهل بيت(ع) نسبت شيعيان خود الهي و از صدق محبت خدا است؛ به گونه ای که قابل مقايسه با محبت پدر و مادر نيست.
حجت الاسلام والمسلمين مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين مسعود عالي سه شنبه شب در ويژه برنامه ‹‹اربعين خون خدا››  هيأت شهداي درب يلان كه در حسينيه سيد الشهدا درب يلان خيابان ملاحبيب الله شريف كاشاني برگزارشد، گفت: سه شرط براي در معيت اهل بيت(ع) بودن و با رفاقت اهل بيت(ع) زندگي كردن وجود دارد.

وي، داشتن معرفت به اهل بيت(ع) و داشتن معرفت به دوستان اهل بيت(ع) و همچنين دشمني با دشمنان اهل بيت(ع) را از جمله سه شرط براي  بودن در معيت اهل بيت(ع) دانست و افزود: كساني كه مي خواهند در معيت اهل بيت(ع) باشند بايد از دشمنان اهل بيت(ع) تبري جسته و نسبت  به آنها تنفر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمين عالي ادامه داد: اگر كسي فقط دوست اهل بيت(ع) باشد اما دشمن دشمنان اهل بيت(ع) نباشد اين دوستي ناقص است، از اين رو برخي از شعرا محب اهل بيت(ع) بودند اما از دشمنان اهل بيت(ع) نيز تعريف مي‌كردند و هرچند محب اهل بيت بودند و در وصف اهل بيت(ع) شعرگفتند،  اما در وصف دشمنان اهل بيت(ع) نيز شعر مي‌گفتند.

استاد سطح عالي حوزه علميه قم، تولي اهل بيت و تبري از دشمنان اهل بيت(ع) را ملاك در معيت اهل بيت(ع) دانست و گفت: دين كامل ديني است كه اگر علاقمند به جبهه اهل بيت(ع) است بايد نسبت به دشمنان جبهه اهل بيت(ع) تنفر داشته باشد.

وي افزود: كسي كه به همه لبخند مي زند و تبري ندارد و مانند خانه بي حصاري است كه دزد وارد آن مي شود و شيطان در اين خانه نفوذ مي‌كند، بنابراين حضرت ابراهيم يكي از كساني بود كه تبري او از دشمن زياد بود و براي همين است كه در دين اسلام ثواب لعن بيشتر از ثواب سلام است.

حجت الاسلام والمسلين عالي، سلام را تولي و لعن تبري دانست و ادامه داد: وقتي به اهل بيت(ع) سلام مي دهيد به نورانيت اهل سلام داده ايد و نورانيت اهل بيت به طرف شما مي‌آيد، اما با لعن گفتن تاريكي دشمن و نفوذ شيطان را دفع مي‌كنيد، بنابراين ابتدا بايد نفوذ و امواج شيطان از انسان دفع شود تا نور اهل بيت(ع) جايگزين شود.

وي افزود: نخست لعن است تا تاريكي شيطان دفع شود و امواج آن وارد قلب انسان نشود، از اين رو انسان تمايل به شيطان ندارد اما تمايل به فرهنگ شيطان كه همان فرهنگ غرب است دارد و خيلي افراد هستند كه وقتي سبك زندگي غربي را كه ماديات در تار و پود آن نفوذ كرده است مي بينند مجذوب آن مي‌شوند.

استاد سطح عالي حوزه علميه قم، با اشاره به اينكه شيعيان و مسلمانان هم بايد تولي داشته باشند و هم تبري داشته باشند، عنوان كرد: كساني ذره اي از فرهنگ در زندگي آنها است تبري ندارند و فرهنگ آنها مادي است و فرهنگي نيست كه خدا و دين در آن باشد.

به گفته وي، زيارت با معرفت اين نيست كه به اهل بيت(ع) معرفت داشته باشيد بلكه ابتدا بايد به دوستان اهل بيت معرفت داشته باشيد و اگر توانايي كمك به دوستان اهل بيت را داشته باشيد و كمك نكنيد اهل بيت هم به شما كمك نخواهند كرد.

وي افزود: اگر اهل بيت(ع) چيزي را دوست داشته باشند و شما آن را دوست نداشته باشيد اما چون اهل بيت آن را دوست دارند، شما هم به خاطر اهل بيت(ع) آن را دوست داشته باشيد، اين نشانه دوستي و رفاقت واقعي به اهل بيت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلين عالي همچنين اهل بيت را پدر امت دانست و با اشاره به اينكه، رابطه اهل بيت با شيعيان صدها برابر بيشتر از رابطه پدر و مادر با بچه است، گفت: محبت پدر و مادر به بچه غريزي است اما محبت اهل بيت(ع) نسبت شيعيان الهي است و از صدق محبت خدا است و قابل مقايسه با محبت پدر و مادر نيست.

لازم به ذكر است، ويژه برنامه ‹‹اربعين خون خدا›› از سوي هيأت شهداي درب يلان به مدت 4 شب با حضور سخنرانان مطرح كشور و همراه با زيارت اربعين در صبح روز اربعين در حسينيه سيد الشهدا درب يلان خيابان ملاحبيب الله شريف كاشاني برگزار مي شود./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات