۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۳۶۹۳۵
امام جمعه تبریز:

اصلاح الگوی مصرف لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی در کشور گفت: اصلاح الگوی مصرف لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امشب در دیدار مسؤولان مرکز آموزش سازمان مدیریت صنعتی استان اظهار داشت: گفتمان سازی و تبیین مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی و مدیریت افکار جامعه در این راستا ، رسالتی است بر دوش مراکز آموزشی و پژوهشی که باید آن را در کالبد فرهنگ الگوی مصرف نهادینه کنند.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی کوتاه مدت و بلند این مجموعه گفت: سازمان مدیریت صنعتی متناسب با نیازهای جامعه و با هدف آموزشی و شکوفا شدن صنعت کشور ایجاد شده و در این راستا باید با ارتقا سطح علمی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز نقش آفرین باشد.

امام جمعه تبریز افزود: کشور ما از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با تحریم های ظالمانه استکبار تهدید می شود اما این تحریم ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده که باید برای مقابله با آن مقاوم سازی و کاهش آسیب پذیری اقتصاد داخلی را با برنامه های آموزشی در قالب فرهنگ اجتماعی نهادینه کرد.

وی افزایش تولید داخلی و ارتقا کیفیت آن را از مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: پرهیز از دولتی کردن اقتصاد، توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع به بخش خصوصی ، اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران توسط بانک ها بایستی مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: استفاده از پتانسیل های صنایع و معادن کشور از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید این موضوعات با همت مراکز آموزشی و پژوهشی به گفتمانی عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از مسؤولان مرکز آموزش سازمان مدیریت صنعتی خواست در برنامه های مدون آموزشی مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی را تبیین و به مدیریت افکار جامعه در حوزه توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار تعدادی از مسئولان مرکز آموزش سازمان مدیریت صنعتی استان از فعالیت های حوزه های مختلف این مجموعه گزارش دادند./۹۳۵/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات