۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۳۶۸۴۰
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان قزوین:

‌پیاده روی اربعین صف واحد مسلمانان را در مقابل دشمنان ایجاد می‌کند

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان قزوین گفت: در حال حاضرپیاده روی اربعین که جهانی شده و بُعد سیاسی و عبادی پیدا کرده، صف واحدی برای عالم اسلام در مقابل دشمنان ایجاد می‌کند و این پیام را به دشمنان منتقل می‌کند که اگر بخواهند به عالم اسلام تعدی کنند اسلام در مقابل آنها ایستاده است.
رضا کاظملو

حجت الاسلام رضا کاظم لو،‌ مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اهمیت اربعین گفت: به تعبیر امام حسن عسگری(ع) اربعین از علامت‌های یک مسلمان است، در زمان حاضر نیز به برکت خون پاک شهدا و  رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب حرکت شرکت در اربعین جهانی شده است.

وی درباره اهمیت اجتماع بزرگ اربعین سیدالشهدا(ع) ابراز داشت: در حال حاضر تحقق این حرکت که جهانی شده و بُعد سیاسی و عبادی پیدا کرده، صف واحد برای عالم اسلام در مقابل دشمنان ایجاد می‌کند و این پیام را به دشمنان منتقل می‌کند که اگر بخواهند به عالم اسلام تعدی کنند اسلام در مقابل آنها ایستاده است.

حجت الاسلام کاظم لو در ادامه افزود: ما در روایات داریم که زیارت سیدالشهدا(ع) با زیارت سایر ایمه(ع) متفاوت است به این معنا که آداب خاصی را دارا ست و امیدواریم پیاده روی اربعین با قدرت و مدیریت رهبر معظم انقلاب ادامه داشته باشد.

وی سپس تمرین همزیستی مسالمت آمیز را از جمله نتایج پیاده روی اربعین دانست و اظهار داشت: این نوع حرکات و این اجتماع بزرگ تمرینی برای زندگی مسالمت آمیز اهل اسلام کنار هم و کنار سایر ادیان و همچنین تشکیل صف واحد در مقابل کفر و الحاد است؛ ‌چرا که این سفر سختی‌های خاص خود را دارد و حتی غیر مسلمانان نیز در آن شرکت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین درباره شبهه‌ها و تبلیغات سوء برای شرکت در پیاده روی اربعین ابراز داشت: ما منتظر نیستیم که دنیای غرب و دشمنان اسلام برای ما نسخه بنویسند و ما به آنها عمل کنیم، قرآن و سنت و اهل بیت(ع) الگوی ما برای حرکت هستند،‌بنابراین حتی با وجود سختی‌ها نیز در این اجتماع شرکت می‌کنیم و در مقابل تبلیغات سوء ایستادگی می‌کنیم؛‌زیرا برای احقاق حق باید حرکت کرد.

وی در پایان با بیان تبلیغ دین در پیاده روی اربعین گفت: ما با رفتار و منش و گفتار مودبانه می‌توانیم اسلام،‌ تشیع و حتی فرهنگ انقلاب اسلامی را به جامعه جهانی منتقل کنیم و پیاده روی اربعین فرصتی مناسب برای تحقق این امر است به شرطی که راه‌های آن را بدانیم و تمام آداب مسافرت و زیارت را رعایت کنیم چرا که تمام شرکت کنندگان در این اجتماع مهمان سیدالشهدا(ع) هستند./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات