۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۳۶۸۳۵
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

حصول امنیت از نتایج اجتماع بزرگ اربعین است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اجتماع بزرگ اربعین، با شکوهی که دارد امنیت و آرامش را برای کشور ما و همچنین کشورهای اسلامی به همراه دارد؛ در واقع این اجتماع باشکوه ترس و تزلزل را در گروه‌های تکفیری ایجاد می کند ؛ از این رو باید تقویت شده و موانع ملحق شدن مردم به این اجتماع بزرگ رفع شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اهمیت و جایگاه امام حسین(ع) گفت: با توجه به فرمایش پیامبر اکرم(ص) و منابع تمام فرق اسلامی سید الشهدا(ع) چراغ پر فروغ هدایت است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در هر زمان و شرایطی چراغ هدایت است و از این رو بشریت در تمام موارد از این مشعل بهره می‌گیرند، حتی در زمان محاصره، پس از شهادت و با تلاوت آیات قران افراد بسیاری و حتی راهب مسیحی هدایت یافتند، در حال حاضر نیز بسیاری از مردم و زائران در اثر تبرک به وجود آن حضرت و زیارت ایشان هدایت می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی سپس به پیاده روی اربعین اشاره کرده و ابراز داشت: این اجتماع عظیم بشری در کربلا در اصل قابل بررسی با ذهن‌های محدود بشری نیست و تنها در سایه سیدالشهدا(ع) تحقق می‌یابد، بنابراین خوب است که از این اجتماع بزرگ استفاده شده و مسؤولان نیز از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه حصول امنیت از نتایج مهم پیاده روی است اظهار داشت: همواره در دنیا میلیاردها دلار برای تامین امنیت هزینه می‌شود اما تحقق اجتماع بزرگ اربعین با شکوهی که دارد امنیت و آرامش را برای کشور ما و همچنین کشورهای اسلامی به همراه دارد و خوب بود که مسؤولان و دولتیان مردم را به این سفر تشویق و ترغیب کرده و هزینه‌های آن را کاهش دهند تا افراد بیشتری بتوانند در آن شرکت کنند.  

نماینده مجلس خبرگان رهبری در توضیح این مطلب گفت: پیاده روی اربعین پیامی برای دشمنان است و این موضوع را به آنان منتقل می‌کند که ما چنین اجتماع بزرگی داریم و بنابراین آنها نمی‌توانند با گروه‌های تکفیری همچون داعش کشورهای اسلامی را تجزیه کنند؛‌ در واقع این اجتماع باشکوه ترس و تزلزل در گروه‌های تکفیری را به همراه دارد و از این رو باید تقویت شده و موانع ملحق شدن مردم به این اجتماع بزرگ رفع شود.

 وی با تاکید بر اینکه اجتماع بزرگ اربعین نباید به عنوان امری سود آور در نظر گرفته شود عنوان کرد: لازم است هزینه‌های شرکت در پیاده روی اربعین کاهش یابد و این نوع نگاه که این اجتماع محل درآمد برای افراد و گروه‌هایی است کاهش یابد؛ چرا که با این نگرش قطعا در نهایت مروجان این سیاست و ما ضرر خواهیم کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری سپس درباره توسل به سیدالشهدا در پیاده روی اربعین اظهار داشتت: طی سال‌های گذشته جمعیتی حدود 20 تا 25 میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند و بسیاری از آنها کرامت و امداد را به واسطه امام حسین(ع) که نزد خداوند وجاهت دارد دریافت کرده‌اند.

وی توضیح داد: البته امداد و کرامت واقعی ازآن خداوند است اما با توجه به وجاهت و آبروی امام حسین(ع) نزد خداوند، هنگامی که افراد به ایشان متوسل می‌شوند خداوند حاجاتشان را برآورده می‌سازد؛‌ بنابراین سید الشهدا(ع) در طول تاریخ چراغ پرفروغ هدایت برای تمام بشریت محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان با بیان اینکه ایستادگی در مقابل ظلم پیام امام حسین(ع) به عالمیان است گفت: پیام امام در کلمات امام نهفته است و ایشان در کلام و عمل با فدا کردن خود،‌اصحاب و فرزندانشان ایستادگی در مقابل ظلم و زیر بار ستم نرفتن را در دنیا به خوبی تحقق بخشید، امام(ع) ذلت را از بشریت دور می‌دانست، بنابراین در حال حاضر نیز باید در مقابل مستکبرین و چپاولگران و قارون‌های زمان ایستاد./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات