۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۳۶۷۳۵
آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

ضرورت مقاومت در برابر هجمه های دشمن با استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگ اسلامی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در برابر هجمه های دشمن باید از ظرفیت عظیم فرهنگ اسلامی همانند اربعین، عاشورا و امثال آن استفاده کرد، گفت: دشمنان سعی دارند با شبهات بنیان اعتقاد و با ترویج فحشا بنیان اخلاق را متزلزل کنند.
 درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که مسجد اعظم قم برگزار شد، به اهمیت ازبعین و لزوم استفاده از آن، گفت: اربعین یک سرمایه عظیم معنوی است.

وی افزود: این برنامه به صورت خودجودش به وجود آمده و تبلیغات خاصی نداشته است بلکه عشق و محبت مردم به امام حسین(ع) و شهدای کربلا اربعین را به موسمی عظیم تبدیل کرده است، سرمایه معنوی اربعین در بین مسلمانان و غیر مسلمانان بی نظیر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که میلیون ها نفر برای عرض ارادت به امام حسین(ع) در کربلا حضور پیدا می کنند، اظهار داشت: لازم است در کنار این سرمایه معنوی کار فرهنگی صورت گیرد تا مسائل علمی، فرهنگی، عقیدتی و احکام به زائران منتقل شود.

وی ادامه داد: خوب است مبلغان به اندازه کافی بروند و به زائران آموزش های لازم را بدهند، زیارت اربعین باید با کارهای فرهنگی آمیخته شود تا شاهد تقویت و قوی شدن بنیان اخلاق و اعتقاد باشیم، امروز در زمانی زندگی می کنیم که ابزارهای بدآموز تمام دنیا را گرفته و سعی دارند با شبهات بنیان اعتقاد و با ترویج فحشا بنیان اخلاق را متزلزل کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در برابر هجمه های دشمن باید از ظرفیت عظیم فرهنگ اسلامی همانند اربعین، عاشورا و امثال آن استفاده کرد، ابراز داشت: در برابر وسائل عظیم فساد باید مسائل عظیم فرهنگ اسلامی وجود داشته باشد که در برابر دشمن مقاومت کند.

وی عنوان کرد: باید مراقبت کرد تا نسل جوان از هجمه ها در امان بمانند و حفظ شوند، امیدواریم افراد به موضوع فرهنگی توجه داشته باشند و بدانند که اگر می خواهند زیارت پربرکتی باشد باید آن با فراگیری مسائل فرهنگی آمیخته کنند، دعا می کنیم که سفر زائران بی خطر باشد و دل ما همراه آنان است./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات