۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۳۶۷۰۷
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

قرآن اصدق‌القول و احسن‌الحدیث است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفتار خداوند متعال را اصدق‌القول و کتاب قرآن را احسن‌الحدیث دانست و گفت: در حقیقت منظور پروردگار این است که بروید ببینید می‌توانید اثری از آنهایی که ستم کردند پیدا کنیدT اگر ما می‌گوییم این بلاها را بر سر آنها آوردیم در واقع همه چیز آنها را برچیدیم و داریم خبر آنها را برای شما بازگو می‌کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین شب گذسته در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار شد با اشاره به تفسیر سوره حاقة گفت: حاقة یعنی مسلم‌الوقوع و حقیقت غیرقابل انکار، که قوم ثمود و عاد حاقة را انکار کردند.

وی در ادامه با اشاره به انکار حاقة و قیامت و رستاخیز از سوی قوم عاد و ثمود افزود: آنها مسئله به این واضحی را که غیرقابل انکار است تکذیب کردند چقدر این انسان‌هایی که تکذیب می‌کنند بد هستند مگر می‌شود انسانی عاقل باشد و حاقة و قیامت و رستاخیز را انکار کند.

این استاد تفسیر در ادامه با اشاره به نزول عذاب برای قوم ثمود و عاد به موجب انکار آیات الهی اظهار کرد: همان‌طوری که ثمود در مقابل خدا طغیان‌گری کرد عذابی که طغیان‌گر بود بر آنها نازل شد و آنها را به هلاکت رسانده و آنها هلاک شدند قوم عاد هم همین‌طور بود آنها هم طغیان‌گری کردند و با طغیان عالم هستی مواجه شدند بنابراین با همان طوفان و بادی که ویرانگر است به هلاکت رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به مدت زمان نزول عذاب برای اقوام یاد شده خاطرنشان کرد: خداوند این طوفان را هفت شب و هشت روز بر آنها نازل کرد آن قدر عذابش را ادامه داد تا دمار از روزگار آنها درآمد باد هفت شب و هشت روز وزیدن گرفت و این قوم مانند نخلستانی شد که آتش می‌گیرد و می‌سوزد و تنها پیکرهای سوخته نخل‌ها بر جای می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه جامعه انسانی اگر در مقابل خداوند طغیان‌گری پیشه کند در معرض این گونه خطر است ابراز کرد: قرآن در ادامه در آیه هشت سوره الحاقة می‌فرماید آیا از آنان کسی را بر جای می‌بینی ما داستان اینها را می‌گوییم شما بروید و عالم را مطالعه کنید آنگاه می‌فرماید بگو در زمین بگردید و بنگرید فرجام کسانی که پیشتر بوده و بیشترشان مشرک بودند چگونه بوده است.

وی در ادامه گفتار خداوند متعال را اصدق‌القول و کتاب قرآن را احسن‌الحدیث دانست و گفت: در حقیقت منظور پروردگار این است که بروید ببینید می‌توانید اثری از آنهایی که ستم کردند آنهایی که کفر ورزیدند و آنهایی که شرک ورزیدند پیدا کنید اگر ما می‌گوییم این بلاها را بر سر آنها آوردیم در واقع همه چیز آنها را برچیدیم و داریم خبر آنها را برای شما بازگو می‌کنیم.

این مفسر قرآن در ادامه اضافه کرد: شما هم متوجه هستید که ما داریم حقیقت را بیان می‌کنیم اما می‌بینید که هیچ اثری از اقوامی که ما درباره آنها حرف می‌زنیم به جای نمانده است اگر چیزی باقی گذاشتیم فقط برای این است که ردپایی باشد به عنوان نمونه قرآن می‌فرماید فرعون را غرق کردیم برای اینکه عبرت برای دیگران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه ما دو جور فرعون در قرآن داریم تصریح کرد: دو جور فرعون در قرآن است گاهی می‌گوییم شاه که می‌تواند منظور ما رضاخان هم باشد و یا کس دیگری هم باشد گاهی هم منظور ما از شاه به طور مشخص محمدرضا شاه است در قرآن هم در برخی از آیات فرعون به معنای جایگاه پادشاهی فرعون است که مصادیق متعددی دارد گاهی هم فرعون به معنای همان فرعون معروفی است که موسی(ع) با او طرف بود.

وی در پایان گفت: شما هم بروید و عالم را بچرخید ببینید کسانی که عذاب شدند کجا هستند البته قرآن خیلی‌ها را نام نبرده است شما بروید و بگردید و پادشاهانی مانند قاجار و هخامنش را پیدا کنید آنها کجا رفتند ما هم هر طور زندگی کنیم زمانی می‌رسد که دیگر اثری از ما نیست مگر اینکه عمل صالح از ما باقی بماند./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات