۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۳۶۶۷۳
امام جمعه همدان:

برخی رشته ها در دانشگاه مناسب دختران نیست

امام جمعه همدان گفت: ازدواج پشت دیوار دانشگاه ذبح شرعی شد و مشکل امروز جامعه دانشگاهی بالا رفتن سن ازدواج در دانشگاه است.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در دیدار با مسؤولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اهمیت اشتغال اظهار داشت: بعد از انقلاب متاسفانه کلی و کلان اشتباه می کنیم و وقتی چند ارگان با هم اشتباه می کنند گرهی ناگشودنی است.

وی افزود: سواد یادگرفتن بانوان بسیار مطلوب است اما باید در کنار این سواد مسائل دیگر نیز در نظر گرفته شود و خداوند هرکس را برای کاری آفریده است.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: اگر زن و مرد از حالت کاری خود بیرون بیایند سبب از بین رفتن خود و خاتواده خود می شوند.

وی تصریح کرد: هدف از درس خواندن این است که فرد برای خود و جامعه مطلوب و مفید باشد اما اگر این گونه نباشد اینجا خسارتی جبران ناشدنی در جامعه اتفاق خواهد افتاد.

آیت الله طه محمدی افزود: خداوند وجود زن را مانند شاخه گل ظریف آفریده است و برای کارهای سخت آفریده نشده است ولی در دانشگاه ها برای تعمیر تراکتور و کمباین برای دختران در دانشگاه دور رشته گذاشته شده است.

وی یادآور شد: خداوند زن را برای کارهایی که خلاف طبیعت او است نیافریده و جامعه و دولت در حق زنان ظلم می کنند و در بسیاری از رشته های علمی زنان نباید ورود کنند.

امام جمعه همدان گفت: ازدواج پشت دیوار دانشگاه ذبح شرعی شد و مشکل امروز جامعه دانشگاهی بالا رفتن سن ازدواج در دانشگاه است.

وی در پایان تصریح کرد: از مسؤولان رده بالای دولت گرفته تا پایین باید در این زمینه ورود کنند، دانشگاه نباید به صورت یک بعدی به دانشجویان توجه کند و این مشکلی است که در حوزه های علمیه نیز وجود دارد./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات