۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۳۶۶۶۴
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

تقویت اصول و مبانی انقلاب راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن

آیت الله طبرسی با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی استحاله فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تنها راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن، تقویت اصول و مبانی دینی و فرهنگی انقلاب است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی ساری با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین حسینی را نشان از عشق و دلدادگی، عاشقان ابی عبدالله الحسین(ع) دانست.

وی با بیان این که پیمودن کیلومترها آن هم با پای پیاده برای رسیدن به مقصود عاشقی می خواهد، افزود: میلیون ها انسان علاقه مند کیلومتر ها را با پای پیاده برای رسیدن به بارگاه ملکوتی سومین امام شیعیان طی می کنند و این همان عشق به امام حسین(ع) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در هیچ دین و آئینی این چنین ارادت و دلدادگی به امام و پیشوای خود وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در هیچ جای جهان چنین اجتماع عظیمی با این کیفیت تاکنون دیده نشده و این به برکت امام حسین(ع) است.

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان اسلام در اوج ساده اندیشی فکر می کنند با اقدامات تروریستی می توانند از این شور حسینی بکاهند، تصریح کرد: عاشقان امام حسین(ع) در اوج شور و شعور حسینی بدون این که به چیز دیگری بیاندیشند پای در این مسیر ارزشمند می گذارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به وحدت و همبستگی مثال زدنی شیعه و سنی در پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلام، اما پیاده روی اربعین حسینی امروز به نماد وحدت وهمبستگی امت اسلامی در جهان تبدیل شده است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که هیچ قدرتی یارای مقابله با این شور حسینی نخواهد بود، تصریح کرد: گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه کفر و استکبار تلاش کردند با تهدید و اقدامات تروریستی مانع از حضور عاشقان امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین حسینی شوند، اما شور حسینی برای حضور در این اجتماع مردمی هر سال بیشتر می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود موضوع فرهنگ را یکی از مسائل مهم و بنیادی هر جامعه ای دانست و گفت: اگر دشمن در فرهنگ یک کشوری نفوذ کند و آن را در اختیار بگیرد به حتم کشور با مشکلات و بحران های بسیاری مواجه خواهد شد.

آیت الله طبرسی با اشاره به سرمایه گذاری گسترده دشمنان برای نفوذ در فرهنگ جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: هدف دشمن تضعیف و خدشه دار کردن فرهنگ ناب دینی و جایگزین کردن فرهنگ منحرف غربی به جای آن بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که هر چه می توانیم باید برای تقویت و گسترش فرهنگ دینی در جامعه اسلامی تلاش کنیم، تصریح کرد: فرهنگ دینی سد محکمی در برابرتوطئه ها و هجمه های سنگین دشمن علیه اسلام و انقلاب خواهد بود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که سرمایه گذاری ما برای فرهنگ دینی قابل مقایسه با تلاش دشمن در این بخش نیست، خاطرنشان کرد: امروز همه بخش های دینی و فرهنگی کشور باید برای برون رفت از برخی مشکلات فرهنگی بسیج شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نسبت به برخی مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در کشور هشدار داد و آن را نتیجه و خروجی بی توجهی به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان دانست.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز جامعه با یک بحران سازمان یافته فرهنگی مواجه است، بیان داشت: اگر بخش های فرهنگی کشور در برابر این هجمه ها راهبردی مشخص و مدون نداشته باشند به طور حتم کشورمان با مشکلات فرهنگی بسیاری مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز دشمن از ظرفیت فضای مجازی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و آرمان های آن استفاده می کند، گفت: ما نیز باید از این ظرفیت و پتانسیل به وجود آمده در جهت تقویت فرهنگ دینی و انقلابی بهره گیریم و اقدامات منفعلانه به شدت پرهیز کنیم.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی استحاله فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: تنها راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن، تقویت اصول و مبانی دینی و فرهنگی انقلاب است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه فضای مجازی در کنترل خارج شده و به فضایی برای انتشار برخی مسائل دروغین و کذب علیه دین و انقلاب تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید نظارت بر فضای مجازی بیشتر شود تا از ظرفیت آن برای تقویت اسلام و انقلاب استفاده شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمن به دنبال زدودن هویت دینی و انقلابی نسل جوان است، افزود: دشمن می داند برای ضربه زدن و نفوذ در انقلاب اسلامی ابتدا باید فکر و ذهن نسل جوان را نسبت به مسائل دینی و انقلابی خالی کند.

امام جمعه ساری بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی دستگاه های دینی و فرهنگی برای مقابله با آسیب ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت: روزمرگی و نبود راهبرد مشخص در حوزه فرهنگی می تواند ضربه های سنگین و جبران ناپذیری به کشورمان وارد کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب فرهنگی یاد کرد و گفت: شالوده انقلاب ملت ایران، اسلامیت و جمهوریت بوده است که امروز نیز باید در همه برنامه های کشور این دو اصل مهم حفظ شود.

وی با تأکید براین که انقلاب اسلامی ایران بر پایه قرآن، سنت، ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پایه گذاری شده است، تصریح کرد: باید مسؤولان در جهت تقویت ارزش های دینی و عاشورایی از همه ظرفیت های موجود در کشور بهره گیرند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال های اخیر در حوزه فرهنگی سامان یافته تر شده است، تصریح کرد: شورا و شهرداری نباید تنها در حوزه عمرانی و زیربنایی ورود پیدا کند بلکه باید این دو فعالیت زیربنایی و فرهنگی به صورت توامان برای مردم اجرایی شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات