۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۳۶۶۳۲
بعد از ایام اربعین صورت می گیرد؛

ارسال نخستین محموله کمک مردم قم به مسلمانان میانمار

گلفشان از ارسال نخستین محموله کمک مردم قم به مسلمانان میانمار بعد از ایام اربعین خبرداد.
گلفشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد گلفشان رییس جمعیت هلال احمر استان قم به همراه رییس و جمعی از اعضای سازمان جوانان هلال احمر استان پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمد گلفشان در این دیدار با اشاره به چهاردهم آبان ماه سالروز تأسیس سازمان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: این بخش از جمعیت هلال احمر در سال 1326 راه اندازی شد و امروز در هفتادمین سالروز تأسیس این سازمان هستیم و در طول این دوران خدمات زیادی از خود بر جای گذاشته است.

وی افزود: فعالیت های این سازمان همگی در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و جوانان و به صورت بشردوستانه بوده است و آخرین فعالیتی که از سوی این سازمان صورت گرفت فرهنگ سازی برای کمک به مردم مظلوم و نیازمند میانمار و همچنین جمع آوری کمک های نقدی برای ارسال بین این مردم است.

رییس جمعیت هلال احمر استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال نخستین محموله کمک های نقدی جمع آوری شده از سوی جمعیت هلال احمر استان قم به میانمار بعد از ایام اربعین خبرداد و عنوان کرد: این دستور دین ما است که باید همواره همراه و یاور مظلومان عالم باشیم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تأکید زیادی داشته اند و به همین جهت جمهوری اسلامی در طول تاریخ انقلاب از مظلومان حمایت کرده است.

وی افزود: از دیگری فعالیت هایی که می توان به آن اشاره کرد جذب بیش از 22 هزار جوان برای پرکردن اوقات فراغت با مسائل فرهنگی از جمله مسائل مربوط به پیشگیری از اعتیاد و همچنین برگزاری مانورهای امدادی و اردوهای جهادی بوده است و در تمام برنامه های خودمان از حضور روحانیان و طلاب مجرب نیز استفاده می کنیم.

گلفشان با بیان این که هلال احمر استان قم در حوزه مسائل فرهنگی از جمله حجاب و عفاف در رتبه های نخست کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: البته هنوز برخی از بزرگان در مورد مسائل فرهنگی در استان قم هشدار می دهند که امیدواریم بتوانیم به زودی در سراسر استان از جمله منطقه پردیسان نیز بتوانیم کارگروه های فرهنگی خودمان را فعال کنیم./1330/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات