۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۳۶۶۱۶
دبیر ستاد اربعین حوزه علمیه استان بوشهر:

۴۰۰ نفر از طلاب بوشهری به پیاده روی اربعین اعزام شدند

دبیر ستاد اربعین حوزه علمیه استان بوشهر از اعزام طلاب مدارس علمیه این استان به پیاده روی معنوی اربعین خبر داد و گفت: تا کنون تعداد ۴۰۰ تن از طلاب مدارس علمیه استان بوشهر به سفر زیارتی و پیاده روی اربعین حسینی اعزام شده اند.
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام حامد بردستانی، دبیر ستاد اربعین حوزه علمیه استان بوشهر امروز در جلسه مدیر و معاونان حوزه علمیه استان با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی از اعزام طلاب به سرزمین عراق برای شرکت در این پیاده روی معنوی خبر داد و گفت: تاکنون تعداد 400 تن از طلاب مدارس علمیه استان بوشهر به سفر زیارتی و پیاده روی اربعین حسینی اعزام شده اند.

دبیر ستاد اربعین حوزه علمیه استان بوشهر افزود: برخی از مدارس علمیه استان به صورتی کاروانی و برخی نیز به صورت جمعی حرکت کردند تا در بزرگترین راهپیمایی تاریخ حضوری معنوی داشته باشند.

وی بیان داشت: هماهنگی های لازم با برخی از موکب های استان بوشهر واقع در عراق و نیز جلساتی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به منظور اسکان طلاب در بین مسیر پیاده روی و کربلای معلی به عمل آمده است.

حجت الاسلام بردستانی بازه زمانی تعیین شده برای سفر طلاب را یک هفته و از 11 الی 18 آبان ماه عنوان کرد و اظهار داشت: این تصمیم به منظور جلوگیری از طولانی شدن تعطیلی برخی دروس حوزه گرفته شده است هرچند که کلاس ها در بسیاری از مدارس به قوت خود در حال برگزاری است.

دبیر ستاد اربعین حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته تعداد 250 نفر از طلاب استان برای شرکت در پیاده روی اربعین به عراق اعزام شده اند گفت: این امار امسال به 400 نفر رسیده است که  نشان می دهد این حماسه حسینی هر سال با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود.

وی از استقرار تعدادی از طلاب و روحانیان در مرز شلمچه برای خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) خبر داد و گفت: تعدادی از طلاب و روحانیان استان با استقرار از مرز شلمچه به زائران خدمت رسانی می کنند؛ همچنین به روحانیان مستقر در استان ماموریت داده شده تا کاروان هایی که از نقاط مختلف استان به سرزمین عراق اعزام می شوند را همراهی کنند.

حجت الاسلام بردستانی اربعین حسینی را بزرگترین پیاده روی تاریخ بشر عنوان کرد و ابراز داشت: این پیاده روی بستری برای انتشار روح همزیستی و همدلی و معرفی فرهنگ ناب اهل بیت(ع) به جهان است؛ همچنین با توجه به حضور ادیان مختلف در این راهپیمایی فرصت مناسبی برای انتشار مفاهیم ناب شیعه، خودسازی و خدمت رسانی است./833/پ۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات