۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۳۶۵۷۰
به مناسبت اربعین حسینی؛

عرضه کتاب شهید اشک با تخفیف ویژه

مرکز نشر هاجر، چاپ هفتم کتاب «شهید اشک» را منتشر کرد و این کتاب تا اربعین حسینی با تخفیف ویژه از سوی مؤلف و ناشر عرضه می‌شود.
شهید اشک سید محمد حسین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز نشر هاجر، چاپ هفتم «کتاب شهید اشک» نوشته سید محمدحسین میرباقری  را منتشر کرد.

نویسنده این کتاب را در 14 فصل با عناوین: «فضیلت عزاداری و برپایی مجالس برای احیاء و زنده داشتن امر اهلبیت علیهم السلام»، «مصیبت های اهل بیت علیهم السلام و بالاترین مصیبت بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله»، «فضیلت ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام و به ویژه مصیبت امام حسین علیه السلام و گریه بر ایشان»، «برپا کردن عزاداری برای امام حسین علیه السلام در عالم غیب و گریه انبیاء و پیامبر اکرم و اهل بیتشان بر آن بزرگوار» و «اقامه عزاداری کاروان اسراء از کربلا تا مدینه، در مدینه و شدت اندوه و گریه آن بزرگواران بر امام حسین علیه السلام» تدوین کرده است.

«گریه ملائکه بر مصائب امام حسین علیه السلام و اجازه خواستن از خداوند برای یاری حضرت»، «گریه جنیان و نوحه سرایی آنان»، «گریه سایر آفریدگان بر مصائب امام حسین علیه السلام»، «زیارت سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام»، «فضیلت سرزمین کربلا و اهمیت تربت سیدالشهدا علیه السلام»، «فضیلت اهل بیت سیدالشهداعلیه السلام و اصحاب آن حضرت»، «اخبار وارده درباره قاتلان سیدالشهدا علیه السلام» و «عقوبت های خدای متعال بر قاتلان سیدالشهدا در همین دنیا» از دیگر مطالب این کتاب است.

در معرفی پشت جلد این کتاب چنین می‌خوانیم:

امام حسین(ع) فرمودند: من شهید اشک هستم، هیچ مؤمنی مرا یاد نمی کند مگر آنکه می‌گرید.

محبو‌ب‌ترین مخلوقات  و عزیزترینشان نزد خدای متعال پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت بزرگوارانشان است.

دوستدار آنها دوستدار خدا و دشمن ایشان دشمن خداست؛ چنانچه خداوند نیز آنها و دوستدارانشان را دوست داشته و دشمنانشان را دشمن می‌دارد.

انسان اگر کسی را دوست داشت  در خوشحالی او خوسحال و در اندوه او غمگین می‌شود و مصیبت کربلا پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت بزرگواراش را در سوگ نشانده است.

امام رضا(ع) می‌فرمایند: عاشورای امام حسین(ع) پلک‌های ما را مجروح و اشک‌هایمان را جاری ساخت و تا روز قیامت  ما را به غصه و مصیبت دچار کرد.

این کتاب به روایات فراوان درباره  گریه و برپاداشتن عزاداری بر سیدالشهدا(ع) و همچنین روایات بیانگر گریه و عزاداری اهل بیت(ع) و پیامبران و ملائکه و جز آنها پرداخته است. از این رو مؤلف در مقدمه درباره  کتاب «شهید اشک»  چنین آورده است:

با اندکی ژرف‌نگری در کتاب شریف بحار الانوار الجامعة لدرر اخبار ائمه اطهار(ع) در می‌یابیم که نویسنده ژرف‌کار این اقیانوس بزرگ معارف اهل بیت(ع)، قریب به دویست اثر از تألیفات علامه شیعه را که شامل روایات و سخنان اهل بیت(ع) می‌باشند در آن با بهترین ترتیب و دسته‌بندی گردآورده و موسوعه‌ای با ارزش و نفیس برای تحقیق در احادیث آن بزرگواران فراهم آورده است.

با اینکه ایشان در هر بابی روایاتی فراوان  مربوط به آن گردآورده است. روایات  دیگری مربوط به آن باب می‌توان  یافت که در آنجا ذکر نشده‌اند؛  البته جای دیگر و باب دیگری، و به مناسبت دیگری آنها ر ا بیان فرموده است؛  چه کمتر حدیثی می‌توان یافت که در کتاب شریف بحارالانوار یافت نشود.

موضوع دیگر انکه علی رغم تبویب‌های متعدد و عنوان‌های بسیار در هر موضوع، که مؤلف محترم به  جمع آن اقدام نموده است، باز  احادیث را می‌توان در هر موضوع به نحو کامل‌تری  باب‌بندی کرد. این کار با تکثیر هرچه بیشتر عناوین مرتبط و ذکر جمیع روایت مرتبط در ذیل آن، صورت می‌پذیرد.

سعی ما در کتاب قتیل العبره تحقیق این دو هدف در خصوص موضوع شهادت امام حسین(ع) است. از این رو تحقیق ما کتاب شریف بحارالأنوار است با رویکرد افزون هر چه بیشتر بر شمار عناوین، و گردآوردن جمیع روایات مرتبط با آن.

وی هدف اصلی از نگارش  این کتاب را گردآوری احادیث درباره عزاردارای  و اشک بر امام حسین(ع) بیان می‌کند:

از آنجا که منبع تحقیق ما در این اثر، کتاب شریف بحارالأنوار است، روایات را از طریق این کتاب به مصادر اصلی آنها ارجاع داد‌ایم، تا نخست  آنکه از مؤلف بزرگوار آن یاد کرده باشیم، دیگر آنکه عظمت مؤلف آن را نشان دهیم تا از این رهگذر به خواننده بنمایانیم که چگونه آن عالم بزرگ به هر بحثی به آنچه پیرامون آن نوشته شده، اشراف و احاطه کامل داشته است و سوم اینکه کتاب شریف بحارالانوار از آنجا که موسوعه‌ای کامل و جامع و در دسترس همگان است با سهولت بیشتری می‌توان به آن مراجعه نمود.

کتاب ما صرفا درباره عزاداری بر امام شهید مظلوم(ع) است و به موضوعات دیگری همچون میلاد آن حضرت و فضائل و معجزات و سخنانش و جز آن، که در مجامع  حدیثی و از جمله کتاب شریف بحارالانوار به تفصیل آمده است، نپرداخته‌ایم.

مرکز نشر هاجر چاپ هفتم کتاب شهید اشک با در 16 هزار نسخه  و به قیمت 32500 تومان در 680 صفحه  منتشر کرده است و علاقه مندان برای خرید کتاب و برخورداری از تخفیف 73 درصدی به قمیت 9000 می‌توانند عدد 1 را به سامانه 3000214440 ارسال کنند.

همچنین دوستداران کتاب و کتابخوانی همچنین برای تهیه کتاب «شهید اشک» می‌توانند با شماره تلفن 02537842543 تماس گرفته و یا به نشانی قم بلوار معلم مجتمع ناشران طبقه 1 واحد 114 مراجعه کنند./۹۹۸/ن۶۰۲/ی

ارسال نظرات