۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۳۶۵۶۱
اربعین؛

دولت اسلامی راهپیمایی اربعین را تسهیل کند

آیت الله قرهی گفت: دولت اسلامی موظف است برای تسهیل راهپیمایی اربعین و عظمت هر چه بیشتر آن تلاش کند نه این که کار را برای زائران سخت‌تر کند.
قرهی

آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه دولت اسلامی در قبال مسافران اربعین چه وظیفه‌ای دارد، گفت: در احکام اسلامی مسئله برپایی حج اهمیت بسیار زیادی دارد تا جایی که اگر زمانی مردم استطاعت مشرف شدن به حج را نداشتند دولت اسلامی موظف است از پول بیت المال عده‌ای را به حج بفرستد که مناسک حج تعطیل نشود چرا که حج از شعائرالله است.
وی افزود: به نظر می‌رسد امروز اربعین از جهتی از حج برتر شده است، اربعین نگاه جهانیان را به سمت خود جذب کرده است به گونه‌ای که حتی غیرمسلمانان نیز جذب راهپیمایی اربعین شده‌اند در چنین شرایطی دولت اسلامی موظف است در راستای تسهیل راهپیمایی اربعین و عظمت هر چه بیشتر آن تلاش کند نه این که کار را برای زائران سخت‌تر کند.
موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) عنوان کرد: متاسفانه برای رفتن به برخی از کشورها به قصد تفریح گرفتن ویزا لازم نیست اما برای سفر اربعین زائران باید با مبالغی دلار ویزا بگیرند حتی برای راحتی زائرین دلار را به پول ملی یا پول عراق تبدیل نکردند.
آیت الله قرهی بیان داشت: در راهپیمایی اربعین افرادی که وضع مالی خوبی ندارند با قدرت قدم جلو می‌گذارند و تمام دارایی خود را در راه امام حسین(ع) صرف می‌کنند، گاهی مردم فقیر عراق درآمد یک سال خود را در ایام اربعین با افتخار تقدیم زائرین امام حسین(ع) می‌کنند، در این شرایط بسیار تاسف‌برانگیز است اگر دولت اسلامی ایران یا عراق در این زمینه کوتاهی کند.
وی افزود: دولت اسلامی ایران و عراق باید زمینه یک زیارت و راهپیمایی منظم، زیبا و با امکانات مناسب را برای زائرین اربعین فراهم کند، دولت اسلام همانطور که در برپایی حج وظایفی دارد در برپایی هر چه باشکوه‌تر اربعین نیز وظیفه دارد، یکی از وظایف دولت در این راستا این است که تسهیلاتی فراهم کنند که مردم دچار مشکل نشوند، هزینه سفر زیاد نشود، محبین اهل‌بیت(ع) بتوانند به راحتی قدم در این مسیر بگذارند و دغدغه‌های مالی برای هیچ قشری مانع این سفر پرخبر و برکت نشود.
موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) ابراز کرد: عظمت و شکوه راهپیمایی اربعین پشتوانه‌ای مستحکم برای دولتهای اسلامی ایران و عراق و دیگر کشورهای اسلامی است، خیل عظیم جمعیت مسلمانان و زائرین اربعین رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام می‌اندازد، بنابراین راهپیمایی اربعین نباید کمرنگ شود و مسؤولان نباید با اضافه کردن بعضی مخارج بیهوده برعهده مردم کاری کنند که استقبال مردم از این حرکت عظیم کمرنگ شود.
آیت الله قرهی در پایان گفت: راهپیمایی اربعین به منزله این است که مسلمانان آماده ظهور می شوند بنابراین در رونق همه با هم تلاش کنیم./807/ت
۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
درود بر سردار شهید سلیمانی
0
0