۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۳۶۵۳۷
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی:

۱۳آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و حق طلبی است

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه ۱۳آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و حق طلبی است، گفت: ۱۳آبان ماه یادآور آزادی خواهی ملت بزرگ ایران اسلامی است.
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی در حاشیه راهپیمایی ضد استکباری13 آبان در اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: 13آبان نهی از منکر عملی است که مردم در آن انزجار خود را از گناه و استکبار اعلام می کنند که اقدامی دینی و مورد توجه خداوند است.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه 13آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و حق طلبی است، گفت: 13آبان ماه یادآور آزادی خواهی ملت بزرگ ایران اسلامی است.

حجت الاسلام فرخی ادامه داد: در روز 13 آبان، 60 نفر از داش آموزان و دانشجویانی که در سال 57 علیه  رژیم شاهنشاهی شعار می دادند به شهادت رسیدند.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی اظهار داشت: 13 آبان یکی از روزهایی است که خداوند نشان داد خون بر شمشیر پیروز خواهد شد.

وی افزود: خون شهدا در 13 آبان سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ماه های بعد شد.

حجت الاسلام فرخی با اشاره به آیات قرآن کریم، بیان کرد: طبق فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، هر قدمی که کفار را به خشم بیاورد عمل صالح است.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با به خشم آوردن کفار، گفت: به خشم آوردن کفاربه معنی از بین بردن وبه خطر انداختن منافع آنان است.

حجت الاسلام فرخی اظهار داشت: دانش آموزان و دانشجویان با شرکت در راهپیمایی 13آبان  استکبارستیزی خود را نشان داده، عمل صالح انجام می دهند و شعار هیهات منا الذّله اباعبدالله حسین را سر می دهند.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: حضوردانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی 13آبان پیام مهمی را برای مردم سراسر جهان دارد و آن این است که تمامی اقشار جمهوری اسلامی ایران مخالف با استکبار و ظلم و ستم هستند.

وی با بیان این که دشمن دوست دارد اعلام کند که با رهبران دینی و انقلابی ایران مخالف است، گفت: حضور تمامی اقشار جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی 13 آبان، پیام رسایی برای مردم سراسر جهان دارد که ما در جنگ  با استکبار، رهبرمعظم انقلاب را تنها گذاشته و پشتیبان ایشان هستیم.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با رسانه های حوزوی، بیان کرد: رسانه های حوزوی باید با پوشش مناسب تظاهرات و بیان اهداف،تاریخچه،هدف و روشنگری پیام ها برای برگزاری باشکوه تر راهپیمایی 13 آبان در سال های آینده تلاش کنند.

حجت الاسلام فرخی حضور مردم  در راهپیمایی 13 آبان 96 را پرشور ارزیابی کرد و گفت:حضور تمامی اقشار مردم جامعه  در راهپیمایی مطلوب و گسترده بود.

به گزارش رسا، روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

گفتنی است،10کمیته تخصصی وظیفه برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان را در استان مرکزی بر عهده دارند.

شایان ذکر است، راهپیمایی سیزدهم آبان در بیش از ۶۰ نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد و این مراسم در اراک با سخنرانی استاندار و فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اجرایی شد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات