۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۳۶۴۴۴
استاد حوزه علمیه قم:

اقتصاد ایران در سایه اقتصاد مقاومتی تقویت می شود

حجت الاسلام شعبانی گفت: باید مراقب باشیم که اروپا هم تبدیل به آمریکای دوم نشود؛ از این رو باید دید آنها چقدر قابل پیش بینی و وفادار به عهد خود هستند.
شعبانی

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی استاد حوزه علیمه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به یاوه گویی های رییس جمهور آمریکا گفت: حرف های ترامپ ناشی از استکبار و جهالت های این فرد است؛ چرا که فرد مستکبر، جاهل و مغرور است.

وی ادامه داد: دولت مردان آمریکا از سابق هم این طور بوده اند و فقط شخص ترامپ دارای این خصلت نیست، شخصیت آنها مبتنی بر غرور و دشمنی با اسلام است و بیش تر از این هم انتظار نمی رفت.

وی وجه تمایز ترامپ با روسای جمهور گذشته آمریکا را در نوع رفتار او عنوان کرد گفت: بعضی اوقات دشمنان ما رفتاری همانند موریانه دارند و گاهی اوقات نیز امثال ترامپ از کلمات تند استفاده می کنند.

استاد حوزه یکی از دلایل عصبانیت های دولت مردان آمریکا را شکست های اخیر آنها در منطقه دانست و گفت: آمریکا در اهداف خودش به عقب رانده شده است و نتواسته به منافعی که درپی آنها بود برسد لیکن در پی آن است که در عرصه دیگر هجوم بیاورد.

حجت الاسلام شعبانی به عدم اعتماد به آمریکا اشاره کرد و گفت: رهبری بارها فرمودند که نمی توان به آمریکا خوش بین بود چرا که این وعده الهی است و حساب باز کردن روی این جریان کار خطایی است.

وی گفت: ورود به عرصه سیاست نیازمند لوازم خاصی است و سیاستمدار باید از ادبیات پخته و دارای غنا استفاده کند، اما آنچه از صحبت های ترامپ مشخص است آن است که او در این زمینه معلومات چندانی ندارد.

وی مقاومت را راهکار مقابله با آمریکا و دشمنان بیان کرد و گفت: اگر ما در عرصه  مقاومت جدیت بیشتری داشته باشیم؛ مطمئنا نه آمریکا و نه هیچ قدرت دیگری نمی تواند به ما گزندی برساند.

وی ادامه داد: مقاومت به معنای جنگ طلبی نیست بلکه بحث مقاومت آن است که مقابل دشمنان قسم خورده خودمان در هیچ عرصه ای کوتاه نیاییم.

حجت الاسلام شعبانی به لزوم برنامه ریزی دولت نیز اشاره کرد و گفت: باید دولت مردان ما ببینند منافع اقتصادی که از برجام به دنبال آن بودیم آیا محقق شده است و اگر نه، راهکاری برای آن بیاندیشند.

استاد حوزه علمیه قم هوشیاری مسؤولان را لازم عنوان کرد و گفت: باید مراقب آن باشیم که اروپا نیز تبدیل به آمریکای دوم نشود و آنها چقدر قابل پیش بینی و وفادار به عهد خود هستند.

وی در پایان توجه به فرمایشات رهبری را وظیفه مسؤولان دانست و گفت: ما مخالف سرمایه گذاری های خارجی نیستیم اما مسؤولان باید توجه خود را بیشتر در زمینه اقتصاد مقاومتی معطوف کنند، زیرا اقتصاد ایران در سایه اقتصاد مقاومتی می تواند پیروز شود./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات