۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۳۶۱۰۱
رییس شورای شهر قم:

جایگاه شورای اسلامی شهر را یک امانت می‌دانیم

جلالی با اشاره به مشکلات و موانع موجود در مدیریت شهری قم، گفت: شهر مقدس قم با توجه به زائر پذیر بودن و صرف بسیاری از منابع در خدمت رسانی به زائران، با مشکلات مالی و منابع رو به رو است.
عبدالله جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای شورای شهر مقدس قم صبح امروز با حضور در مدرسه علمیه امام سجاد(ع)، با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کردند.

عبدالله جلالی در ابتدای این دیدار اظهار داشت: ما از پشتیبانی و پیگیری شما در جهت مطالبات شهرداری از دولت، بی نهایت سپاسگزاریم و توفیقی است که امروز در خدمت حضرتعالی باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم شورای پنجم، وفاق، همدلی، هماهنگی و تلاش است، گفت: در سایه تلاش است که می شود به توفیقاتی رسید و این اساس کار شورای پنجم است.

رییس شورای شهر قم افزود: همه فعالیت های شهری در چهارچوب برنامه های راهبردی است و برنامه محوری، از ایده های اساسی شورای پنجم و مدیریت شهری است؛ چشم انداز قم با افق 1414 تدوین شده و برنامه 5 ساله 1400 هم مدنظر است که برنامه های شورای شهر، برشی از این برنامه ها است.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه شورای اسلامی شهر را به عنوان یک امانت می دانیم و با تمام وجود از این امانت حفظ و حراست می کنیم، ادامه داد: ما باید مدافع مردم و پشتیبان شهرداری و مدیریت شهری باشیم تا کار در عرصه های مختلف پیش برود.

جلالی خاطرنشان کرد: ما به خواسته های مردم واقف هستیم و اعتقاد داریم که در بحث شهری با نگاه توسعه محور باید توازن در همه سطوح شهر خدمت کرد و در واقع توازن خدماتی برقرار باشد؛ همچنین به نقاط محروم باید نگاه ویژه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اولویت های شهری براساس منابع و ظرفیت های موجود تعیین می شود، گفت: جهت گیری ظرفیت ها و منابع به سمت اولویت هایی است که شورای شهر آن ها را احصا کرده تا با مدیریت شهرداری این اولویت ها به سرانجام برسد.

رییس شورای شهر قم تأکید کرد: ما در شرایطی قرار داریم که بهره وری پایین است و انتظاری که باید باشد، حاصل نشده، چون بهره وری به توسعه فعالیت ها کمک می کند؛ بهره مندی از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده و استفاده از همه افکار عمومی از دیگر خدمات شورای شهر قم است.

وی ادامه داد: در این راستا 6 کمیسیون تخصصی برای رسیدگی به امور شهری طراحی شده تا مسؤولان بتوانند با استفاده از نظرات و پیشنهادات، کار را به شکل کارشناسی پیش ببرند.

جلالی با اشاره به این مطلب که انگیزه خدمت گزاری در وجود اعضای شورای شهر موجود است، خاطرنشان کرد: مسائل شهری با رویکرد فرهنگی اجتماعی از نماد فیزیکی به مراتب بالاتر است و باید تلاش مضاعفی در حوزه های اجتماعی و آسیب های آن و ارتباط شهرسازی با فرهنگ عمومی انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از موانع در شهر مقدس قم، کمبود منابع است، گفت: بافت های فرسوده از دیگر مشکلات قم است و حدود هزار و هفتصد هکتار توسط شورای عالی معماری تأیید شده که در 315 هکتار آن آثار تاریخی قرار دارد.

رییس شورای شهر قم تأکید کرد: در این راستا باید اراده ای باشد و دولت تسهیلات ارزان قیمت پیشنهاد کند؛ شهرداری هم با سیاست های تشویقی و نگرفتن عوارض ساختمانی به مالکان بافت های فرسوده کمک کند و خود مالکان هم در این زمینه باید با شهرداری همکاری داشته باشند.

وی مشکلات حمل و نقل، ترافیکف، نبود پارکینک در اماکن متراکم شهری را از دیگر مشکلات شهر مقدس قم عنوان کرد و اظهار داشت: طرح و برنامه جامع پارکینگ در دستور کار شهرداری است؛ نابسامانی هایی در ورودی های شهری از جاده اراک و جعفریه به سمت کاشان وجود دارد که باید متحول شود.

جلالی به کمبود فضای سبز، مدیریت پسماند شهری و نماهای غیر متعارف در ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: متأُسفانه برخی نماهای ساختمانی که در حال اجراست، غربی بوده و متناسب با فرهنگ اسلامی و شهر مقدس قم نیست؛ مجموعه مدیریت شهری در تلاش است که از اجرای چنین نماهایی جلوگیری کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: قم به لحاظ شرایط خاصی که دارد، قسمت زیادی از منابع شهری باید برای زائران مصرف شود و با توجه به اینکه هیچ بودجه دولتی نداریم، دولت باید برای شهری مثل قم منابع و ظرفیت هایی ایجاد کند.

جلالی در پایان به پروژه متروی قم اشاره کرد و گفت: خط a و خط b متروی قم فعال و در حال کار است، اما منوریل روی دست ما مانده است و نتیجه آن مشخص نیست؛ چون این پروژه صددرصد دولتی و باسفارش دولت بوده و امیدواریم که در این زمینه تکلیف قم را مشخص کند./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات