۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۳۵۹۷۵
آیت الله شاهچراغی:

مصادیق امر به معروف در جامعه تبیین شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان وضعیت فرهنگی کشور را نگران کننده خواند و گفت: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیش از پیش برای مردم تبیین شود.
آیت الله سید محمد شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان به میزبانی دفتر خود بهترین راه مبارزه بافساد را توجه به امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و ابراز داشت: مبارزه با فساد اقتصادی و فرهنگی وظیفه همه مردم محسوب می شود و باید با ابزار مناسب این مهم در جامعه بیش از پیش ترویج پیدا کند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در همه اقشار جامعه نهادینه شود، افزود: نفوذ کلام بسیار اثر گذار است لذا نهی از منکر لسانی باید جدی تر گرفته شود و موضوع حجاب نیز اولویت اصلی جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه معرفی و مطرح شود، ابراز داشت: در جامعه صالح و فاسد، دوگروه دانشمندان و زمام داران با اثر گذاری روی امت می توانند مسیر جامعه را به سمت خوبی ها هدایت کنند تا مردم سالم وصالح بمانند بنابراین برنامه های ستاد امر به معروف باید برای مردم تبیین شود.

آیت الله شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: باید همواره مراقب دل و زبان باشیم چرا که زبان و دل پاک، انسان را از گناه دور نگه می دارد، انسان با زبان آلوده به گناه، بیمار است و باید با امر به معروف ها درمان شود.

وی بابیان اینکه اگر زبان و دل صالح شد فرد صالح است، افزود: در بسیاری از مواقع که امر به معروف و نهی از منکر کارکرد خود را به درستی در جامعه نشان نمی دهد به علت عمل نکردن به دستورات اسلام و قرآن است لذا در وهله نخست تذکر دهنده باید عمل و رفتارش نیز الگو باشد تا جامعه بتواند با تاسی از رفتارهای درست مسیر هدایت را در پیش گیرد./977/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات